آخرین اخبارافغانستانسیاست

نامه سرگشاده به شورای علمای شیعه: محکومیت حوادث خونین از سوی سخنگوی دولت کافی نیست/ از حاکمیت برای حفظ جان مردم تضمین بخواهید

به دنبال حوادث خونبار انفجارات در مساجد شیعیان در کندز و قندهار، در نامه‌ای سرگشاده عنوانی شورای علمای شیعه افغانستان، از این شورای خواسته شده که برای حفظ جان پیروان تشیع، از حکومت تضمین بخواهند.


به گزارش خبرگزاری دید، جواد محسنی رییس دفتر آیت‌الله محمد آصف محسنی در نامه‌ای سرگشاده به شورای علمای شیعه افغانستان، از این شورا خواسته است که برای حفظ جان شیعیان تمهیدات لازم را روی دست بگیرند.
متن کامل نامه:
شورای محترم علمای شیعه افغانستان، شخصیت‌ها و جریان‌های گرانقدر جامعه شیعه افغانستان!
سلام علیکم و رحمت الله و برکاته
ضمن آرزوی عُلو درجات برای شهدای حوادث اخیر قندوز و قندهار و استدعای شفای عاجل برای زخمی‌های این حادثه‌های غم‌انگیز، احتراماً مواردی را جهت غور و بررسی خدمت شما تقدیم می‌دارم.
اوضاع کم‌ثبات کشور و برنامه‌های مشخص افراطیت برای آماج قراردادن مراکز و تجمعات مردمی مخصوصاً پیروان مذهب شیعه می‌طلبد تا تدبیر و تمهیداتی صورت گیرد تا مردم شریف ما قربانی آنارشیزم متوصل به خشونت و در حال رشد در کشور نگردند. خطری که تمامی مراکز مردم ما را از کابل تا نقطه نقطه افغانستان تهدید می‌نماید.
به نظر می‌رسد مناسب باشد تا شورای محترم علمای شیعه افغانستان و شخصیت‌های گرانقدر مذهبی و متنفذین سیاسی و اجتماعی جامعه ما هر چه عاجل نسبت به امور ذیل اهتمام ورزند که نتیجه هر گونه تأخیر در تدبیر برای حفظ جان مردم نتایج فاجعه باری در پی خواهد داشت و فضا را برای ادامه حملات باز خواهد گذاشت.
۱- به صورت جدی از دولت و ارگان‌های امنیتی در مرکزو ولایات، حفظ امنیت مراکز شیعی درخواست گردد و اهمیت آرامش افکار عمومی بیش از ۷ میلیون اتباع اهل تشیع در افغانستان برای دولت نوپای فعلی بیان گردد.
تأکید گردد که صرف محکومیت حملات از زبان سخنگوی دولت دردی از مردم ما دوا نمی‌کند. افکار عمومی مردم خواهان اقدامات عملی برای حفظ جان، مال و عِرض خود هستند.
۲- به صورت فوری از ارگان‌های امنیتی دولت درخواست گردد تا هر چه عاجل مساجد و مراکز تجمعات شیعیان، مسلح شوند و سلاح‌های گرفته شده از آنها، بازگردانده شود. تا مردم ما بتوانند در کنار نیروهای امنیتی به حفظ مساجد و مراکز خویش بپردازند.
۳- از مردم شريف و مخصوصاً هیئت امنای مساجد خواسته شود تا با تشکیل گروه های مردمی و تهیه اسلحه‌های شخصی به صورت‌ جدی به حفظ مساجد و مراکز خویش اقدام ورزند.
۴- از دولت خواسته شود تا افرادی از علما و متخصصین جامعه شیعه در کمیسیون‌های بررسی حوادث اخیر مشارکت داده شوند. تا مردم ما ضمن نظارت از روند تحقیق، مساعدت لازم را برای رسیدن به نتایج مطلوب، مبذول دارند.
۵- از سران حکومت خواسته شود تا فضای کار را برای مجاهدین و افراد نظامی و امنیتی جامعه شیعه در ارگان‌های کشفی و امنیتی کشور باز نمایند تا زمینه خدمت این عزیزان برای مشارکت در حفظ امنیت کشور و مردم فراهم گردد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا