آخرین اخبارافغانستانخبر های مهمسیاستصلح

کمیسیون شکایات انتخاباتی:

نتایج باقی‌مانده تا ۲۰ روز دیگر اعلام می‌شود

مسئولان کمیسیون شکایات انتخاباتی اعلام کرده‏اند که کار روی نهایی‌سازی آرای ولایت‌های کندز، تخار، ننگرهار و پکتیکا به شدت ادامه دارد و احتمال می‌رود که روند نهایی‌سازی آرای هشت ولایت دیگر به استثنای کابل و به شمول حوزه رای‌دهی کوچی‌ها تا ۲۰ روز دیگر نهایی شود.
محمد قاسم الیاسی دبیر و کمیشنر کمیسیون شکایات انتخاباتی روز دوشنبه، ۲۷ حوت در صحبت با رسانه‏ها گفته که چهارشنبه گذشته نتایج انتخابات پارلمانی شش ولایت عبارت از هرات، پکتیکا، بلخ، غور، بادغیس، لوگر و حوزه انتخاباتی هندوها را به کمیسیون مستقل انتخابات فرستاده‌ است. آقای الیاسی افزود که کار روی نهایی‌سازی آرای ۹ حوزه رای‌دهی به استثنای کابل جریان دارد.
دبیر کمیسیون شکایات انتخاباتی تصریح کرد:«بر اساس زمان‌بندی‌ که ما پیش خودمان داریم کار روی نتایج انتخابات پارلمانی هشت ولایت، به استثنای کابل و به شمول حوزه کوچی‌ها تا ۲۰ روز دیگر تکمیل می‌شود.»
با وجود این، محمدقاسم الیاسی تاکید کرد که فیصله‌ نهایی در مورد آرای هشت ولایت باقی مانده به استثنای کابل قابل پیش‌بینی دقیق نیست، چون بعضی دوسیه‌ها یک صفحه و بعضی دوسیه‌ها صد صفحه و زمان‌گیر است.
دبیر کمیسیون شکایات انتخاباتی خاطرنشان کرد که با دقت، سرعت و شفافیت روی نهایی‌سازی آرای هفت ولایت و حوزه کوچی‌ها کار می‌کنند. او یادآور شد که شکایت‌ها در رابطه به نتایج نهایی انتخابات پارلمانی کابل پیچیده است و در حال حاضر روند رسیدگی به شکایات آرای کابل متوقف است.
کمیسیون انتخابات، تا این دم تنها نتایج نهایی انتخابات پارلمانی ولایت‌های کاپیسا، پروان، لغمان، پنجشیر، بامیان، خوست، کنر، نورستان، بدخشان، سمنگان، سرپل، دایکندی، ارزگان، زابل، جوزجان فاریاب، فراه و نیمروز را اعلام کرده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا