آخرین اخبارافغانستاناقتصاد و توسعه

نخستین استیشن تولید برق از گاز طبیعی در جوزجان تهداب‌گذاری شد

نخستین‌ دستگاه‌ تولید انرژی‌برق به سطح‌افغانستان از گاز‌طبیعی باظرفیت ۴۰ میگاوات‌ برق از سوی وزیرمالیه و مشاور رییس جمهور افتتاح شد.

نخستین‌ دستگاه‌ تولید انرژی‌برق به سطح‌افغانستان از گاز‌طبیعی باظرفیت ۴۰ میگاوات‌ برق از سوی وزیرمالیه و مشاور رییس جمهور افتتاح شد.
به گزارش خبرگزاری دید، نخستین دستگاه تولید انرژی‌ برق از گازطبیعی باظرفیت ۴۰ میگاوات برق با سرمایه‌گذاری «بیات‌‌پاور» با حضور لطف‌الله عزیزی والی جوزجان، محمدگل‌ خُلمی سرپرست وزارت انرژی و آب، عنایت‌الله مهمند سرپرست وزارت‌معادن و پترولیم، امان‌الله غالب و برخی مسئولان محلی از سوی همایون‌ قیومی وزیر مالیه و مشارو ارشد رییس‌ جمهور افتتاح شد.
همایون قیومی وزیرمالیه و مشاور ارشد رییس جمهور کشور در رابطه به دستگاه‌ تولید انرژی برق صحبت کرده گفت: این دستگاه قادر است از ۴۰ میگاوات برق آغاز تا ۲۰۰ میگاوات‌ انرژی تولید کند.
وزیرمالیه کشور ضمن ‌صحبت، به والی‌ جوزجان وعده سپرد که در قسمت پیشنهادهای وی اگر موانع قانونی وجود نداشته باشد، همکاری‌های همه‌جانبه صورت خواهد گرفت.
گفته می‌شود که این دستگاه تولید برق که با سرمایه گذاری «بیات‌پاور» ایجاد شده است، از گاز طبیعی تغذیه کرده و ظرفیت تولید آن در قدم اول ۴۰میگاوات برق خواهد بود که در آینده می‌تواند تا ۲۰۰ میگاوات افزایش یابد.
این دستگاه تولید برق از گاز طبیعی، هرچند نخستین دستگاه در کشور نیست، ولی در نوع و ظرفیت خود نخستین دستگاه تولید برق حرارتی در سطح کشور به شمار می‌رود.
پیش از این، دستگاه تولید برق حرارتی کودوبرق مزارشریف که از سوی مختصصان شوروی سابق ساخته شده بود، با تغذیه از گاز طبیعی جوزجان، ظرفیت تولید انرژی برق تا سقف ۵ میگاوات را داشت.

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا