آخرین اخبارافغانستاناقتصاد و توسعه

نخستین قطار مسافربری از ایران وارد افغانستان شد

نخستین قطار آزمایشی مسافربری با پیمودن ۶۲ کیلیومتر از ایران وارد خاک افغانستان شده است.
به گزارش خبرگزاری دید، اداره مستقل خط آهن افغانستان در خبرنامه‌ای گفته است که نخستین قطار مسافربری با دو واگون جهت بررسی‌ها و آزمایش‌های تخنیکی، روز گذشته از خواف ایران وارد خاک افغانستان شد.
در خبرنامه آمده است: «این قطار با پیمودن ۶۲ کیلومتر از نقطه مرزی میان دو کشور، هیئت عالی‌رتبه دولت جمهوری اسلامی ایران را تا ایستگاه خط آهن روزنک ولایت هرات انتقال داده و عصر روز دو باره به ایران بازگشت».

هیئت نامبرده همراه با هیئت اداره مستقل خط آهن افغانستان در بازدید مشترک از مسیر، ایستگاه‌ها و تأسیسات قطعه سوم خط آهن خواف-هرات در رابطه به افتتاح و بهره‌برداری قطعه سوم این پروژه بحث و تبادل نظر نمودند.
از مسیر خط آهن خواف-هرات که در آیندهٔ نزدیک افتتاح می‌شود، قرار است علاوه بر انتقال اموال تجارتی به‌منظور انتقال مسافر میان دو کشور نیز استفاده شود.

این خط آهن دسترسی افغانستان به شبکه خط آهن ایران، بندرهای آبی جنوب این کشور و سر انجام بندرهای آبی و شبکه خط آهن ترکیه و کشورهای اروپایی را میسر می‌کند.
با بهره‌برداری از پروژه یاد شده، تاجران افغانستان قادر خواهند شد که اموال تجارتی خویش را با قیمت ارزان، زمان اندک و به‌گونه مصئون به مارکیت‌های منطقه و جهان صادر و وارد نمایند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا