آخرین اخباراسلایدشوافغانستاناقتصاد و توسعه

نخستین محموله صادراتی از بندر حیرتان راهی چین شد

نخستین محموله صادراتی افغانستان روز پنج‌شنبه، چهاردهم سنبله، از شهرک بندری حیرتان راهی چین شد.

نخستین محموله صادراتی افغانستان روز پنج‌شنبه، چهاردهم سنبله، از شهرک بندری حیرتان راهی چین شد.
به گزارش خبرگزاری دید، دفتر مطبوعاتی والی بلخ اعلام کرده است که در گام نخست ۴۱ واگون سنگ تالک از مسیر ترانزیتی کشور اوزبیکستان و قزاقستان راهی چین شده است و انتظار می‌رود این واگون‌ها تا ۱۲ روز دیگر به مقصد برسد.
وزارت ترانسپورت نیز گفته که این محموله «سنگ قیمتی» تالک یک هزار و ۱۰۰ تُن وزن دارد. به گفته این وزارت، سنگ تالک پس از پروسس برای درمان به کار گرفته می‌شود.
یما یاری، سرپرست وزارت ترانسپورت روز پنج‌شنبه در مراسمی به همین مناسبت گفته است که این وزارت متعهد است با گشودن راه‌ها و توسعه آن، تولیدات و محصولات افغانستان را به بازارهای جهان برساند.
در این مراسم که در شهرک بندری حیرات برگزار شد، شماری از مقام‌های محلی، سفیران کشورهای اوزبیکستان، قزاقستان و مقام‌های کنسولی چین در کابل، حضور داشته‌اند.
شهرک حیرتان در ۸۰ کیلومتری شهر مزارشریف، مرکز ولایت بلخ، قرار دارد و یکی از بنادر مهم برای تاجران به شمار می‌رود. آن‌چنانی که مسوولان می‌گویند، برای نخستین‌بار محموله تجارتی افغانستان از طریق این بندر به چین صادر می‌شود.
این شهرک با ازوبیکستان مرز مشترک دارد و دریای آمو به عنوان خط فاصل در این منطقه میان افغانستان و ازوبیکستان قرار گرفته است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا