آخرین اخباراسلایدشوافغانستان

نخستین محموله واکسین کرونا فردا وارد کشور می‌شود

گزارش شده که نخستین محموله واکسین کرونا فردا یکشنبه(۱۹دلو) وارد کشور می‌شود. این محموله از سوی جمهوری فدرال هند برای افغانستان کمک شده است.

به گزارش خبرگزاری دید، دستگیر نظری سخنگوی جدید وزارت صحت عامه گفته که محموله ۵۰۰ هزار دوز واکسین کمک هند که با آن ۲۵۰ هزار تن واکسین خواهد شد، فردا به مقام‌های وزارت صحت عامه سپرده می‌شود.
نظری افزوده که واکسین ساخت هند تاکنون از سوی سازمان صحی جهان تأیید نشده است، اما صحبتی که با رییس سازمان صحی جهان در افغانستان صورت گرفته است، قرار است این واکسین تا یک هفته دیگر تأیید شود.
سخنگوی وزارت صحت عامه گفت که اولین محموله واکسین کرونا تا تأییدی سازمان صحی جهان در مراکز ویژه نگه‌داری می‌شود و پس از تأییدی روند تطبیق آن شروع خواهد شد.
سعیدالدین جامی مسئول روابط عامه وزارت صحت عامه نیز گفته که پس از دریافت این محموله تطبیق و اجرای واکسین کرونا نیز طبق برنامه آغاز خواهد شد، اما اولویت به کادرهای درمانی است.
پیش‌تر وزارت صحت عامه اعلام کرده بود که هند تعهد کرده است که ۵۰۰ هزار دوز واکسین کرونا به افغانستان کمک کند.
در هند از واکسن «کویشیلد» که شرکت بریتانیایی‌ سویدنی آسترازنکا آن را تولید کرده و واکسن «کوواکسین» که ساخت شرکت داروسازی هندی بهارات بایوتک است، استفاده می‌شود.
تاکنون بیش از ۵۵ هزار تن در کشور به ویروس کرونا مبتلا شناسایی شده و بیش از دو هزار تن دیگر نیز جان باخته‌اند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا