آخرین اخبارافغانستاناقتصاد و توسعه

نزدیک به ۲۵۰ ذخیره‌گاه کچالو و پیاز در دایکندی به بهره‌برداری سپرده شد

بهره‌برداری از ۱۹۹ ذخیره‌گاه کچالو و ۵۰ ذخیره‌گاه پیاز با افتتاح نمونه‌ای یک ذخیره‌گاه کچالو در ساحه‌ «بندبرلان» ولسوالی شهرستان، آغاز شد.


به گزارش خبرگزاری دید، سیدعبدالواحد فیروزی رییس زراعت آبیاری و مالداری ولایت دایکندی گفت که ۱۹۹ ذخیره‌گاه کچالو و ۵۰ ذخیره‌گاه پیاز از مجموع پروژه‌های مدیریت محصولات زراعتی‌ از سوی وزارت زراعت است که به هزینه مجموعی ۱۳۰ میلیون افغانی در هشت ولسوالی دایکندی ساخته شده و این ذخیره‌گاه‌ها اکنون آماده‌ بهره‌برداری‌اند.


رییس زراعت دایکندی هدف از تطبیق پروژه‌های مدیریت محصولات زراعتی را ارزش‌افزایی به محصولات زراعتی، تشویق دهقانان، کارآفرینی و رشد اقتصاد خانواده‌ها عنوان کرد.
در همین حال، ضیا همدرد والی دایکندی از تطبیق پروژه‌های مدیریت محصولات زراعتی در این ولایت با ابراز خرسندی گفت: «از آن‌جا که اساس اقتصاد جامعه‌ دایکندی را زراعت تشکیل می‌دهد، تطبیق چنین پروژه‌ها می‌تواند برای دهاقین و رشد محصولات زراعتی این ولایت نهایت مؤثر و مفید تمام شود».
آقای همدرد گفت که حکومت محلی نیز متعهد است به همکاری و هم‌آهنگی حکومت مرکزی، روی بخش زراعت سرمایه‌گذاری کند و محصولات زراعتی دایکندی را توسعه ببخشد.

والی دایکندی افزود که پروژه‌های مدیریت محصولات زراعتی در محلاتی که بیش‌ترین ضرورت وجود داشته، تطبیق شده، بناءً توقع می‌رود تا مردم به صورت درست از این بناها استفاده و مراقبت کنند.
پیش از این به تاریخ سوم قوس سال روان، کار ساخت ۱۸ سردخانه‌ سیب از مجموع ۲۱ سردخانه‌ای که در قالب پروژه مدیریت محصولات زراعتی در دایکندی ساخته می‌شود، تکمیل گردید که بهره‌برداری از این سردخانه‌ها نیز آغاز شده است.

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا