آخرین اخباراجتماعافغانستان

نزدیک به ۴۰۰ کودک در لوگر به انجام کارهای شاقه مجبور شده‌اند

مسئولان ریاست کار و امور اجتماعی لوگر می‌گویند که جنگ و ناامنی در این ولایت تنها در شهر پل‌علم، مرکز این ولایت، ۳۷۱ کودک را به انجام کارهای شاقه مجبور کرده است.

لوگر
به گزارش خبرگزاری دید، شاه‌محمد ولی‌زوی رییس کار و امور اجتماعی ولایت لوگر امروز چهارشنبه (۲۴جدی)، می‌گوید که امسال به دلیل درگیری‌‌ میان نیروهای امنیتی و طالبان، تنها در پل‌علم، مرکز این ولایت ۳۷۱ کودک به انجام کارهای شاقه مجبور شده‌اند.
همچنان وی افزود، ده‌ها کودک و بسیاری از خانواده‌ها در کشور به‌ ویژه در این ولایت به دلیل درگیری‌ها آسیب دیده‌اند. او گفت که در جریان این درگیری‌ها ۷۲ کودک زخمی و ۳۳ کودک دیگر کشته شده‌اند.
از سوی دیگر، کودکانی که در ولایت لوگر به دلیل جنگ مجبور به انجام کارهای شاقه شده‌اند، می‌گویند که جنگ بر زند‌گی و آموزش آن‌ها اثرهای منفی گذاشته است و آنان مجبور شده‌اند برای تأمین اقتصاد خانواده‌های‌شان کارهای شاقه انجام بدهند.
این کودکان از دولت افغانستان و گروه طالبان می‌خواهند جنگ را در کشور پایان دهند و به زند‌گی شهروندان عادی و بی‌گناه توجه کنند تا میزان تلفات در کشور کاهش یابد.
ولایت لوگر در جنوب کابل از ولایت‌های ناامن است. گروه طالبان در بسیاری ازمناطق این ولایت از جمله شهر پل‌علم حضور و فعالیت گسترده دارند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا