آخرین اخبارافغانستانسیاست

نشست اضطراری در خانه رحمانی؛ وکلای هرات خواستار والی شدن اسماعیل خان شدند

خبرگزاری دید: در نشستی که شب گذشته در خانه میر رحمان رحمانی برگزار شد، وکلای هراتی خواستار تعیین اسماعیل خان به عنوان والی و رییس شورای عالی نظامی آن ولایت شدند. آنان همچنان تاکید کرده‌اند که فرمانده قول اردو، رییس امنیت ملی و فرمانده پولیس از کدرهای بومی هرات گماشته شوند.


حبیب‌الرحمان پدرام نماینده هرات در مجلس نمایندگان در صفحه فیسبوکش نوشته که در این نشست اضطراری وکلای هرات خواستار تعیین اسماعیل خان به عنوان والی هرات شده‌اند.
در این نشست، داکتر عبدالله عبدالله رییس شورای عالی مصالحه ملی، میر رحمان رحمانی رییس مجلس نمایندگان، حمدالله محب مشاور امنیت ملی، محمد یونس قانونی عضو ارشد جمعیت اسلامی، خالد نور عضو هیئت مذاکره کننده دولت در قطر، امان‌الله گذر نماینده کابل در مجلس، وکلای هرات در مجلس و برخی از شخصیت‌های دیگر حضور داشتند.
پدرام: من و آقای کبرزانی آن‌چه را لازم بود عریان و آشکار خطاب به حاضران و البته مشاور امنیت ملی مطرح کردیم. فشرده‌ی آن چنین است:
۱. امیر صاحب اسماعیل‌ خان در اسرع وقت به عنوان والی هرات و رییس شورای نظامی تعیین شود و سپس فرماندهی و مدیریت واحد بر محوریت ایشان شکل بگیرد.
۲. کدرهای بومی در هرات مقرر شود: گلبدین الکوزی به عنوان قوماندان قول‌اردو، سید نصیر علوی به عنوان رییس امنیت ملی و شیرآقا الکوزی به عنوان قوماندان امنیه‌.
۳. جبهه‌ بسیج مردمی با مهمات بیش‌تر تجهیز و تمویل شود و کمبودات نیروهای امنیتی در اسرع وقت رفع گردد.
۴. عملیات هوایی بیش‌تر شود و قوای هوایی هرات با طیارات بیش‌تر شامل A29, MD 530 و بلَک هاک تجهیز شود.
این موضوع در حالی مطرح می‌شود که جنگ شدید در حومه‌های هرات ادامه دارد، ولی تاکنون گروه طالبان نتوانسته که خط دفاعی را شکند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا