آخرین اخباراسلایدشوجهانخبر های مهمسیاست

نشست تهران؛ لاوروف درباره افغانستان سخنرانی می‌کند

سفارت روسیه در ایران از شرکت سفیر آن کشور در نشست تهران و همچنان سخنرانی وزیر امور خارجه لاوروف در این نشست خبرداده است.


به نقل از فارس، سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه، در نشست وزیران خارجه کشورهای همسایه افغانستان که قرار است روز چهارشنبه(۵ عقرب) در تهران برگزار شود، سخنرانی ویدئویی ارائه خواهد کرد.
ماکسیم سوسلوف سخنگوی سفارت روسیه در تهران روز دوشنبه به خبرگزاری «تاس» گفته «لوان جاگاریان» سفیر روسیه در ایران، کشورش را در این نشست نمایندگی خواهد کرد.
وی توضیح داد: در خصوص نشست افغانستان، همراه با سخنرانی لاوروف، سفیر روسیه نیز در آن حضور خواهد داشت. مقامات روسی به تهران نمی‌آیند».
پیشتر، ضمیر کابلوف نماینده ریاست‌ جمهوری روسیه در امور افغانستان و مدیر بخش دوم آسیایی وزارت خارجه روسیه گفته بود که طرف روسی قصد دارد در این نشست شرکت کند.
به نوشته تاس، شرکت‌کنندگان در این نشست قصد دارند بر راه‌هایی برای کمک به تشکیل یک دولت فراگیر در افغانستان متمرکز شوند که شامل نمایندگان همه گروه‌های قومی باشد.
تهران روز چهارشنبه پنجم عقرب ۱۴۰۰(فردا) میزبان دومین نشست وزرای خارجه کشورهای همسایه افغانستان درباره تحولات این کشور خواهد بود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا