آخرین اخباراسلایدشوافغانستانخبر های مهمروند صلحسیاست

وزیر خارجه ترکیه:

نشست صلح افغانستان در اپریل در استانبول برگزار می‌شود

مولود چاووش اوغلو وزیر امور خارجه ترکیه می‌گوید که این کشور برای برگزاری نشستی در پیوند به روند صلح افغانستان در ماه اپریل آمادگی می‌گیرد.


به نقل از تی آر تی، وزیر امور خارجه ترکیه امروز جمعه(۲۲حوت) در اظهاراتی که از تلویزیون ترکیه پخش شد، از سر گرفته شدن ارتباطات دیپلماتیک میان انقره و قاهره خبر داد.
مولود چاووش اوغو وزیر امور خارجه ترکیه در ابتدای اظهارات خود گفت: «مانعی برای عدم بهبود روابط با عربستان سعودی وجود ندارد. اگر عربستان سعودی گام‌های مثبتی بردارد، ما هم اقدام مشابهی انجام می‌دهیم. همین مسئله در ارتباط با امارات نیز صدق می‌کند».
وی در بخش دیگری از اظهاراتش همچنین گفت: «شاهد پیام‌های مثبت بسیاری از جانب امارات و کاهش موج منفی سازماندهی شده علیه ترکیه هستیم».
مولود چاووش اوغلو در ادامه گفت: «نشست استانبول درباره افغانستان مکمل نشست دوحه است. ترکیه مورد اعتماد طرف‌های افغانستانی است و پیشتر، جنبش طالبان و دولت از ما خواسته بودند که نشست میان آن‌ها را میزبانی کنیم».
وزیر خارجه ترکیه همچنین از قصد انقره برای تعیین یک نماینده ویژه در امور افغانستان به منظور پیشبرد روند صلح در این کشور خبر داده است.
چاووش اوغلو در این خصوص گفت: «برای برگزاری یک نشست در استانبول در ماه اپریل آینده درباره روند صلح در افغانستان برنامه ریزی می‌کنیم».

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا