آخرین اخبارافغانستانروند صلحسیاستصلح

نشست عمومی هیئت‌های مذاکره کننده دولت و طالبان امروز برگزار می‌شود

برخی اعضای هیئت مذاکره کننده دولت از برگزاری نشست عمومی بین هیئت‌های مذاکراتی دو طرف خبر داده و می‌گویند که این نشست امروز برگزار خواهد شد. طرفین روز گذشته روی طرزالعمل و اصول کاری بحث کردند.

به گزارش خبرگزاری دید، برخی از اعضای هیئت گفت‌وگو کننده دولت افغانستان می‌گویند بعد از جلسه گروه تماس مشترک طرفین روی موضوعاتی بحث شد و قرار است امروز نشست عمومی دو طرف برگزار شود.
اما گفته می‌شود که هر چند که روز گذشته گفت‌وگوها میان گروه‌های تماس دولت و گروه طالبان در دوحه ادامه یافت، اما به نتیجه‌ای نرسید که به آغاز گفت‌وگوهای مستقیم هیئت دو طرف منجر شود.
منابع در هیئت مذاکره‌کننده دولت می‌گویند که دو طرف تنها روی اصول رفتاری و تقسیم اوقات بحث کرده‌اند. اعضای هیئت مذاکره‌کننده گروه طالبان نیز می‌گویند که روی ماهیت پیش‌برد نشست‌های بعدی، برخورد‌های دو طرف، اصول رفتار و زمان‌بندی نشست‌های بعدی مذاکرات بحث شده است و دو طرف از آن راضی بوده‌اند.
ناجیه انوری، سخنگوی وزارت دولت در امور صلح گفته است که دیدار میان دو طرف در فضای مسالمت‌آمیز ادامه یافته و اعضای گروه‌های تماس تلاش‌ها برای توافق روی آجندا، اصول مذاکرات و زمان‌بندی نشست‌ها را ادامه داده‌اند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا