آخرین اخباراسلایدشوجهانسیاست

نشست گروه-٢٠: کمک به مردم افغانستان به معنی رسمیت طا-لبان نیست

نشست فوق‌العاده سران گروه-٢٠ با موضوع افغانستان به میزبانی ایتالیا برگزار شد و اشتراک‌کنندگان توافق کردند تا کمک‌های بشری به مردم افغانستان انجام شود.


به گزارش خبرگزاری دید، رهبران ۲۰ اقتصاد بزرگ جهان روز گذشته در نشست ویژه روی سایر موضوعات به شمول حمایت فوری بشری به مردم افغانستان بحث کرده و تعهد شان را برای فراهم آوری کمک‌های بشری به طور مستقیم به مردم افغانستان از طریق سازمان‌های مستقل بین‌المللی تصریح کردند.
رهبران ۲۰ اقتصاد بزرگ جهان، به شمول امریکا، بریتانیا، کانادا، هند، عربستان سعودی، کشورهای اتحادیهٔ اروپا و امریکای لاتین بر مبارزه علیه تروریزم، آزادی گشت و گذار در داخل افغانستان و مرز‌های باز بحث کردند.
ولادیمیر پوتین رییس جمهور روسیه و شی جینپنگ رییس جمهور چین در این نشست اشتراک نکرده بودند.
ماریو دراگی نخست‌وزیر ایتالیا گفت که کشورهای گروه ۲۰ اقتصاد بزرگ جهان باید تماس‌های شان را با حکومت طا-لبان نگهدارند، اما این به معنی به رسمیت شناختن حکومت طا-لبان نخواهد بود.
دراگی افزود که بدون تعامل با طا-لبان کمک با مردم افغانستان دشوار خواهد بود.
او پس از این نشست در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت که اشتراک کنندگان این نشست توافق کردند تا به بحران بشری و حفظ حقوق زنان در افغانستان باید رسیدگی صورت گیرد.
دراگی با اشاره به این‌که برقراری تماس با طا-لبان به معنای به رسمیت شناخته شدن آن نیست اظهار داشت: هنگام مواجهه با بحران انسانی، برقراری تماس با طا-لبان ضروری خواهد بود. اما این به معنای به رسمیت شناختن آن‌ها نیست.
وی با بیان این‌که تمایل زیادی و اتفاق نظر برای این‌که سازمان ملل جهت رسیدگی به وضعیت اضطراری انسانی در افغانستان رسیدگی کند، وجود دارد، تصریح کرد: سازمان ملل بازیگر اصلی در پاسخ به این بحران انسانی خواهد بود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا