آخرین اخباراسلایدشوافغانستانجهانخبر های مهمروند صلحسیاستصلح

پمپئو:

نظامیان امریکایی در بهار سال آینده افغانستان را ترک می‌کنند/ طالبان موظف به کنار گذاشتن خشونت هستند

مایک پمپئو وزیر امور خارجه امریکا گفته است نیروهای امریکایی در افغانستان تا بهار سال آینده به صفر می‌رسد.

مایک پمپئو وزیر امور خارجه امریکا در مصاحبه‌ای با بریت بارت گفته، نسبت به روند صلح در افغانستان خوشبین است و انتظار دارد نیروهای امریکا در این کشور تا بهار سال ۲۰۲۱ به صفر برسد.
وی بیان داشته است: «۱۹ سال پس از ۱۱ سپتمبر، افغان‌ها آماده‌اند با هم بنشینند و گفت‌وگوی جدی در مورد پیشرفت کشورشان بدون خشونت داشته باشند».
وزیر خارجه امریکا با بیان این‌که رییس جمهور ترامپ دو هدف اصلی برای مذاکرات جاری در دوحه دارد، افزوده است که هدف اول، آوردن همه (نیروها) به خانه و توقف کشتار در آنجا است و دیگر حفاظت از وطن است.
او با اشاره به مذاکرات صلح گفته است: «نشست‌‌ها در همایش نخست، همان‌طور که انتظار می‌رفت، پیش رفت. آن‌ها تیم‌های خود را جمع کردند تا یکدیگر را بشناسند و شروع به تعیین چهارچوب گفت‌وگوها کردند. در پایان، چالش اصلی این است که دولت افغانستان چگونه خواهد بود. ترتیب تقسیم قدرت چگونه خواهد بود؟ هر زمان که شورشیان در طول تاریخ باشند و وقتی ملت‌ها درگیر جنگ داخلی هستند، این چالش وجود دارد».
وی تأکید کرده است: «ما القاعده را بیرون کردیم و طالبان هنوز سلاح و ظرفیت برای تحمیل خسارت و آسیب رساندن دارند. وقتی امروز با آن‌ها (طالبان) ملاقات کردیم، ما به آن‌ها واضح ساختیم که موظف‌اند خشونت را فوراً به گونه قابل توجه کاهش دهند تا این مذاکرات ادامه یابد. بنابر این، مسایل مربوط به تقسیم قدرت و چگونگی استقرار دولت در محراق گفت‌وگو قرار دارد».
گفتنی است که آقای پمپئو در حالی می‌گوید طالبان موظف‌اند خشونت‌ها را به گونه قابل توجه کاهش دهند که این گروه به رغم شروع مذاکرات، خشونت‌ها را افزایش داده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا