آخرین اخبارزنان

نقاشی روی دیوار به‌منظور محو خشونت علیه زنان

شماری از بانوان نقاش در شهر مزار شریف، خشونت و نابرابری علیه زنان را بر روی دیوار یک مکتب پسرانه به تصویر کشیدند.
به گزارش خبرگزاری دید، حفیظه میرزایی، مسوول دفتر«اویک» ولایت بلخ گفت: شماری از دانش‌آموزان بخش نقاشی که زیر پوشش این دفتر قرار دارند، به پیشواز از هشتم مارچ، روز جهانی زن، اقدام به نقش‌کردن خشونت و نابرابری‌ها علیه زنان، بر روی دیوار کردند.
وی افزود: به دلیل تاثیرگذاری بیشتر پیام این هنرمندان، لیسه عالی باختر که یک مکتب پسرانه و در کنار جاده عمومی قرار دارد، انتخاب شده است.
سودابه احمدی، یکی از این نقاشان گفت: به این دلیل که روزانه صدها نفر از این محل عبور می‌کنند و این نقاشی‌ها را می‌بینند، حتماً در ذهن آنان سوال خلق شده و به مرور زمان روی رفتارشان تاثیر مثبت خواهند گذاشت.
رزما دوستیار، یکی دیگر از این نقاشان، از تمامی شهروندان کشور خواست تا خشونت و آزار زنان را متوقف کرده و زمینه زندگی آرام و سالم را برای بانوان فراهم سازند.
محمد اکبر، یکی از شهروندان مزار شریف نیز به این باور است که تبلیغ دوام‌دار برای مبارزه با خشونت و نابرابری علیه زنان، سبب ایجاد تغییرات در جامعه می‌شود که در دراز مدت باعث بهترشدن وضعیت عمومی جامعه خواهد شد.
با این حال خشونت علیه زنان یکی از معضلات جامعه افغانستان است که همیشه از زنان کشور قربانی می‌گیرند. یک ماه قبل نیز سه مورد جدی خشونت علیه زنان در ولایت بلخ رخ داده بود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا