آخرین اخبارافغانستانروند صلحسیاستصلح

نقش سازمان ملل در روند صلح؛ اتمر با رییس یوناما دیدار کرد

وزیر امور خارجه کشور در دیدار با نماینده ویژه سرمنشی سازمان ملل متحد برای افغانستان پیرامون روند صلح و نقش سازنده ملل متحد در این روند تبادل نظر کرد.


به گزارش خبرگزاری دید، وزارت امور خارجه کشور امروز شنبه(۱۶ حوت) در بیانیه‌ای می‌گوید که حنیف اتمر وزیر امور خارجه در ملاقات با دیبورا لاینز نماینده ویژه سرمنشی سازمان ملل در باره روند صلح و نقش ملل متحد در این روند دیدار کرد.
بیانیه می‌گوید: وزیر امور خارجه ضمن صحبت در مورد سفرهای کاری‌اش به کشورهای منطقه، اظهار داشت که اجماع منطقه‌ای در خصوص رسیدن به راه حل سیاسی که متضمن صلح پایدار باشد، رو به‌ گسترش است.
دیبورا لاینز نیز نقش کشورهای منطقه‌ و جامعهٔ جهانی را در تأمین و تضمین صلح پایدار در افغانستان حیاتی خوانده و از تلاش‌های پیگیر سازمان ملل متحد برای گسترش اجماع منطقه‌ای و جهانی اطمینان داده است.
دوطرف همچنان تطبیق قطعنامهٔ ۲۵۱۳ شورای امنیت سازمان ملل متحد را برای کاهش خشونت‌ها، تأمین آتش‌بس، عدم استفاده از خاک افغانستان توسط تروریستان، پیگیری مذاکرات معنادار، دستیابی به راه حل مسالمت‌آمیز و تأمین و تضمین صلح پایدار در افغانستان، مهم و بااهمیت خواندند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا