آخرین اخبارفرهنگ و دانش

نمایشگاه آثار خطی با عنوان« اشک نی» در بامیان برگزار شد

نمایشگاه آثار خط شکسته و نستعلیق داکتر حسین علی خلیلی، با عنوان اشک نی، در مرکز میراث‌های فرهنگی ولایت بامیان برگزار شد.
به گزارش خبرگزاری دید، این برنامه که پیش از ظهر امروز(سه‌شنبه) با حضورداشت مقامات محلی، فرهنگیان و رسانه‌ها در مرکز میراث‌های فرهنگی برگزار شده بود، با نمایش آثار خطی و سخنرانی‌ها، به پایان رسید.
حسین علی خلیلی، خوشنویسی را یکی از هنرها و یکی از شاخص‌های هنر اسلامی عنوان کرده، گفت: خوشنویسی پیشینه سنتی داشته و باید آن را از نشرات چاپی جدا و متمایز کرد.
وی افزود: خطاطی و خوشنویسی یکی از بخش‌های مهم فرهنگی بوده و در نگارش قرآن، پخش و نشر آموزه‌های اسلامی، نقش بارزی داشته و دارد.
احمد حسین احمد پور، سرپرست اطلاعات و فرهنگ ولایت بامیان، گفت: کارهای هنری نتیجه تلاش و زحمات هنرمندان بوده که بامیان با داشتن سابقه‌ی پربار تاریخی و هنری به شکل سنتی آن بوده که امروز هم شاهد طراوت هنرهای خطی، خوشنویسی و صنایع دستی به شکل مدرن آن هستیم که شهرت جهانی را کسب کرده است.
وی تاکید کرد، ریاست اطلاعات و فرهنگ بامیان تلاش دارد، تا فرهنگ خوشنویسی را در بامیان ایجاد کرده و از مقامات می‌خواهد تا در راستای بهبود خوشنویسی و مطالعه در سطح مکاتب که تا به حال به فراموشی سپرده شده است، تلاش ورزند.
محمد آصف مبلغ، معاون ولایت بامیان، نیز وعده داد تا در راستای تقویت هنر خطاطی با ریاست معارف همکاری کرده و در بهبود وضعیت هنری خطاطی در بخش معارف تلاش خواهند کرد.
آقای خلیلی در سال ۱۳۷۱ از دانشگاه طب بلخ فارغ التحصيل شده و در ضمن کار در رسانه‌های مختلف، در سال ۱۳۷۲ به عنوان مدیر نشرات دانشکده طب فعالیت داشته و فعلاً در موسسه باران مشغول فعالیت‌های صحی در ولایت بامیان است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا