آخرین اخباراجتماعاسلایدشوافغانستانفرهنگ و دانش

نمایشگاه جشن سرباز در کابل برگزار شد

نمایشگاه جشن حمایت از نیروهای ملی دفاعی و امنیتی به مناسبت ۹ حوت روز سرباز با حضور مقامات بلندپایه امنیتی در کابل برگزار شد.

رسول شهزاد_ خبرگزاری دید
به گزارش خبرگزاری دید، نمایشگاه و جشن حمایت از نیروهای ملی دفاعی و امنیتی از سوی وزارت دفاع ملی، وزارت داخله و ریاست عمومی امنیت در کابل برگزار شد.
برگزار کنندگان این نمایشگاه می‌گویند که هدف از برگزاری آن جلب اعتماد و حمایت مردمی از نیروهای دفاعی و امنیتی کشور است تا مردم بتوانند با تمام تجهیزات و توانایی‌های نیروهای دفاعی و امنیتی کشور آشنا شوند و از آنها حمایت کنند.


طارق آرین سخنگوی وزارت داخله کشور به خبرگزاری دید، می‌گوید: « برای نخستین بار است که نمایشگاه سکتور امنیتی برگزار شده است که در این نمایشگاه وزارت دفاع، وزارت داخله و ریاست امنیت ملی بخشی از تجهیزات و توانایی‌های شان را به نمایش بگذارند. این نمایشگاه به مدت سه روز ادامه خواهد داشت که از ساعت ۸ صبح تا ساعت ۴ بعد ازظهر به روی بازدیدکنندگان باز خواهد بود».
آقای آرین می‌افزاید که هدف از برگزاری این نمایشگاه آشنا کردن مردم با تجهیزات نیروهای دفاعی و امنیتی است که مردم به گونه رایگان می‌تواند برای سه روز به این نمایشگاه مراجعه کرده و تجهیزات و توانایی‌های سربازان کشورشان را از نزدیک بیبنند.


سخنگوی وزارت داخله کشور همچنان می‌گوید که در این نمایشگاه بخشی از تجهیزات وزارت دفاع، وزارت داخله و ریاست عمومی امنیت ملی به نمایش درآمد و ما با برگزاری این مراسم توپ و تانک و تجهیزاتی را که در جنگ علیه دشمن استفاده می‌شود، به مردم افغانستان نشان می‌دهیم و این بیان‌گر توانایی‌های نیروهای دفاعی و امنیتی کشور است.


وی در مورد حملات نیروهای امنیتی و محاصره طالبان در بخش‌هایی از کشور می‌گوید که گروه طالبان قبلاً هم در ولایت قندهار، هلمند، بغلان و برخی از ولایات شکست خوردند و سفر وزیر داخله به قندهار بررسی و وضعیت امنیتی و حمایت از نیروهای امنیتی کشور بود.
سخنگوی وزارت داخله کشور همچنان می‌گوید که گروه طالبان توانایی رویارویی با نیروهای دفاعی و امنیتی را ندارند و هرگز نمی‌توانند بخشی از جغرافیای کشور را تحت تسلط شان بگیرند.

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا