آخرین اخبارافغانستانایرانروند صلحسیاستصلح

نماینده ویژه ایران انفجار خونین کابل را محکوم و از روند صلح به رهبری مردم افغانستان حمایت کرد

محمد ابراهیم طاهریان فرد نماینده وزارت خارجه ایران در امور افغانستان حمله خونین روز گذشته را در کابل محکوم کرده و از روند صلح به رهبری مردم افغانستان حمایت کرد.


به نقل از فارس، نماینده ویژه ایران در امور افغانستان با ابراز تسلیت دولت و ملت ایران به دولت و ملت مسلمان افغانستان، جنایت وحشیانه و حمله تروریستی به مکتب سیدالشهدا در کابل را شدیداً محکوم کرد.
طاهریان‌ فرد ابراز امیدواری کرد که در اسرع وقت شاهد پایان جنگ و درگیری در افغانستان باشیم تا امت اسلامی و ملت افغانستان در ماه رمضان شاهد چنین حوادث و مصیبت‌هایی نباشند.
وی اضافه کرد: راهکار صلح و امنیت افغانستان، در داخل این کشور و با تفاهم همه گروه‌های افغان امکانپذیر است و جمهوری اسلامی ایران همواره تلاش کرده با ایجاد یک اجماع ملی در افغانستان به برقراری تفاهم، حفظ دستاوردها و توسعه ثبات کمک کند.
در همین حال، سخنگوی وزارت خارجه ایران اقدام تروریستی روز شنبه در غرب کابل را که در آن یک مرکز آموزشی مورد حمله قرار گرفت محکوم کرد و با ابراز مراتب انزجار از این اقدام تروریستی که افراد عادی خصوصاً دانش آموزان و دانشجویان را مورد حمله قرار داد، به بازماندگان قربانیان این حادثه تسلیت گفت و برای مجروحان این اقدام تروریستی سلامتی مسئلت کرد.
عصر دیروز سه انفجار پیاپی در منطقه دشت برچی در شهر کابل رخ داد. وزارت امور داخله اعلام کرد که بر اثر این اقدام تروریستی بیش از ۵۰ نفر کشته و ۱۰۰ تن هم زخمی شده‌اند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا