آخرین اخباراسلایدشوافغانستانسیاستصلح

نمایندگان: آرای سیاه و سفید جدا شود

مجلس نمایندگان کشور با اعلام نتایج انتخابات ریاست جمهوری از کمیسیون شکایات انتخاباتی خواسته‌اند تا رای سیاه را از رای سفید جدا سازد.

مجلس نمایندگان کشور با اعلام نتایج انتخابات ریاست جمهوری از کمیسیون شکایات انتخاباتی خواسته‌اند تا رای سیاه را از رای سفید جدا سازد.
به گزارش خبرگزاری دید، اعضای مجلس نمایندگان از کمیسیون سمع شکایات انتخاباتی خواسته‌اند تا به شکایت‌های نامزدان عادلانه رسیدگی کند و آرای سفید را از آرای سیاه جدا کند.
میررحمان رحمانی رییس مجلس نمایندگان در نشست عمومی امروز دوشنبه (۲ جدی) گفت، کمیسیون شکایات به شکل شفاف به شکایت‌های نامزدان رسیدگی کند تا قناعت نامزدان در مورد نتیجه انتخابات فراهم شود.
رییس مجلس نمایندگان افزود که کمیسیون شکایات انتخاباتی با توجه به صلاحیت‌های قانونی‌اش، رأی سیاه را از سفید جدا کند تا اعتماد نامزدان و مردم به روند انتخابات و مردم‌سالاری کاهش نیابد.
این در حالی است که وزارت خارجه امریکا هم از کمیسیون شکایات انتخاباتی خواسته‌است تا شکایت‌های نامزدان را به‌گونه شفاف بررسی کند.
کمیسیون انتخابات روز گذشته (۱ جدی) نتایج ابتدایی انتخابات ریاست ‌جمهوری را پس از سه ماه از برگزاری آن اعلام کرد.
برخی از تکت‌های انتخاباتی از جمله تیم ثبات و همگرایی به رهبری عبدالله عبدالله اعلام کرده‌اند که این نتیجه که بدون رسیدگی به خواست‌های نامزدان مبنی بر ابطال ۳۰۰ هزار رأی تقلبی اعلام شده، مشروعیت ندارد و آن را قبول ندارند.
اما تیم دولت‌ساز به ریاست اشرف غنی از اعلام نتایج انتخابات استقبال کرده و پیروزی این تیم را پیروزی ملت افغانستان خواند.
همچنان دسته انتخاباتی امنیت و عدالت اسلامی به رهبری گلبدین حکمیتار امروز دوشنبه ( ۲ جدی) در یک کنفرانس خبری گفت: نتیجه انتخابات مضحک است و حزب اسلامی توانای دفاع از حق خود را دارد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا