آخرین اخباراسلایدشوافغانستانخبر های مهمسیاستشورای ملی

اعلامیه مشترک شورای ملی:

نمی‌گذاریم دستاوردهای بیست ساله ما نابود شود/طالبان باید ماشین ویرانگری و یتیم‌سازی را متوقف کنند

در نشست فوق‌العاده شورای ملی با حضور رییس جمهور اشرف غنی و بزرگان سیاسی و حکومتی، اعلامیه‌‌ای از سوی هردو مجلس اعلان شد که در آن بر حفظ دستاوردهای دو دهه اخیر تاکید شده است. در این اعلامیه مشترک از نظام جمهوریت، پروسه صلح و نیروهای امنیتی کشور حمایت شده است.


شورای ملی از طالبان خواسته است باید ماشین یتیم‌سازی و ویران‌گری اقتصادی را که به راه انداخته‌اند، متوقف کنند.
در اعلامیه مشترک مجلس نمایندگان و مجلس سنا که روز دوشنبه(۱۱ اسد) در پایان نشست فوق‌العاده این نهاد تصویب شد، از نیروهای امنیتی کشور حمایت شده است.
شورای ملی از طالبان و سایر گروه‌های مسلح مخالف دولت خواسته است که به خشونت‌ها پایان بدهند و از یتیم‌سازی، بدنام‌سازی اسلام و ویرانگری اقتصادی در کشور دست بکشند.
این نهاد گفته است که قربانی اصلی خشونت‌ها در کشور مردم عادی و جامعه فقیر کشور است بنابر این گروه طالبان نباید بیش‌تر از این تاریخ تمدن منطقه را ویران کند. شورای ملی از طالبان خواسته است تا به صلحی که خواست قرآن کریم نیز است بپیوندند.
شورای ملی دفاع از کشور را مقدس خوانده و به حمایت از نظام جمهوری، قانون اساسی، آزادی بیان، حضور گسترده زنان در نظام و نهادهای انتخاباتی و نیز حقوق شهروندی به عنوان مزایای این نظام، تأکید کرده است.
در همین حال، این شورا خاطرنشان کرده که نمی‌گذارد تا دستاوردهای دو دهه اخیر که نتیجه سعی، تلاش و قربانی مردم افغانستان است، نابود شود.
اعلامیه مشترک شورای ملی تصریح کرده است که هرگونه تلاشی که موجب صلح و ثبات دایمی در کشور شود باید مورد حمایت قرار گیرد و این شورا سهم خود را در این زمینه به طور احسن ادا خواهد کرد.
در بخشی از اعلامیه مشترک، مجلس نمایندگان و مجلس سنا از سازمان ملل متحد، امریکا، کشورهای دخیل در مسئله افغانستان، سازمان‌های جهانی، منطقه‌ای و نیز سازمان همکاری‌های اسلامی خواسته شده است تا مردم افغانستان را همانند دو دهه گذشته حمایت مادی و سیاسی کرده و در راه رسیدن به صلح دایمی و پایدار همکاری همه جانبه کنند.
این نشست فوق‌العاده در پیوند به وضعیت حساس کشور برگزار شده بود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا