آخرین اخبارمطالب معلوماتی

نواسه دایناسورها در ناروی پیدا شد

یک ماهی‌گیر در ناروی جانور عجیبی را صید کرده که شباهت زیادی با دایناسور دارد.

یک ماهی‌گیر در ناروی جانور عجیبی را صید کرده که شباهت زیادی با دایناسور دارد.
به گزارش خبرگزاری دید، اسکار لوندال ماهیگیر ۱۹ ساله اهل ناروی تصاویری از یک موجود دریایی را در شبکه‌های اجتماعی منتشر کرد و آن را از نواسه‌های دایناسور نامید. او این موجود عجیب را از سواحل دریای ناروی صید کرد. او زمانی که بعد از تلاش زیاد موفق شد این موجود را بالا بکشد با صحنه شگفت زده‌ای مواجه شد.
اسکار انتظار صید یک ماهی بزرگ را داشت، اما این موجود بیشتر شبیه نسلی از دایناسور‌ها بود. چشمان بزرگ این ماهی بسیار حیرت انگیز است.
کارشناسان موجودات دریایی ادعا می‌کنند که این موجود عجیب نوعی کوسه است که ۳۰۰ میلیون سال قدمت دارند. نام لاتین آن‌ها Chimaeras Monstrosa Linnaeus از یک هیولا اسطوره‌ای یونانی با سر شیر و دم اژد‌ها گرفته شده است. این ماهی به ندرت گرفتار دام ماهی‌گیران می‌شود، چون در عمق زیادی از دریا‌ها زندگی می‌کنند. چشمان بزرگ به آن‌ها این اجازه را می‌دهد که اعماق دریا را راحت ببینند.
ماهی‌گیر جوان ادعا می‌کند که تغییر ناگهانی فشار در هنگام کشیدن به سطح دریا باعث مردن این موجود شد؛ بنابراین تصمیم گرفت تا آن را به خانه ببرد و دلی از عزا در بیاورد. اسکار می‌گوید این صید برخلاف ظاهر ترسناکش بسیار خوشمزه بوده.
این ماهی برای انسان خطری ندارد و از پوسته سخت موجودات دریایی، چون خرچنگ، حلزون و صدف تغذیه می‌کند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا