آخرین اخباراسلایدشوافغانستانسیاستفرهنگ عامه

محب:

نوروز پیام‌آور همدلی و سبزینگی است/ طالبان در مذاکرات صلح مطابق خواسته ملت رفتار نکردند

مشاور امنیت ملی کشور در پیامی به مناسبت نوروز، ضمن تبریک گفتن جشن باستانی نوروز، گفته است که کشورما در سال گذشته به رغم مشکلات فراوان دستاوردهای مهمی نیز داشته است.

مشاور امنیت ملی کشور در پیامی به مناسبت نوروز، ضمن تبریک گفتن جشن باستانی نوروز، گفته است که کشورما در سال گذشته به رغم مشکلات فراوان دستاوردهای مهمی نیز داشته است.
به گزارش خبرگزاری دید، حمدالله محب مشاور امنیت ملی کشور در پیامی به مناسبت فرا رسیدن نوروز و سال ۱۴۰۰ خورشیدی، نوروز را پیام آور همدلی و سبزینگی دانسته است.
در بخشی از این پیام، داکتر محب گفته است که کشورما در سال گذشته دستاوردهای مهمی داشته مثل شکستن چنین زندان طالبان، جلوگیری از پیشروی آنان در ولایات مختلف و آماده شدن کشور برای روند صلح.
متن کامل پیام:
به مناسبت فرارسیدن جشن باستانی نوروز و رویش مجدد طبیعت که حامل پیام همدلی، سبزینگی و آبادانی است، تبریکات و تمنیات خود را حضور هم‌میهنان عزیز عرض نموده امید می‌برم سال جدید ۱۴۰۰، سال سرسبزی و آبادی برای کشور و سال رفاه، صلح، آسایش، سعادت و خوش‌بختی برای هم‌وطنان باشد.
درود بی کران بر روح پرفتوح همه قهرمانان نیروهای امنیتی و دفاعی افغان که سال گذشته برای دفاع مقدس از کشور، تامین امنیت مردم، حفاظت شاهراه‌ها و مساجد قربانی دادند روان قهرمانان عزیزمان شاد و نام و یادشان، جاوید و گرامی باد.
نوروز پیام طراوت، امید و شگوفایی است، روی همین اصل و تعاملات فرهنگی و اجتماعی کشور ما روز نخست سال نو یا نوروز را تعطیل نموده به احوال پرسی، عیادت مریضان، تفریح و برگزاری محافل عنعنوی اختصاص یافته است.
نوروز، زبان بیداری طبیعت است. ارمغان بیداری طبیعت برای ما امید، زندگی و سازندگی است. همان‌گونه که نوروز، «رهایی از اسارت اندیشۀ زمستان است»، پیام مهم و اساسی این روز خجسته و مبارک برای ما، مژدۀ آزادی در برابر نفرت‌پراکنان، افراط‌گرایان، تحجر اندیشی، ترور پروری و سایر بیماری‌های مهلک در جامعه است.
در سال گذشته، از لحاظ سیاسی و نظامی، افغانستان، به دست‌آوردهای مهم نایل آمده است: حل مشکلات سیاسی؛ تلاش‌های مثبت و بارور برای صلح؛ جلوگیری از سقوط خیلی از مناطق به دست دشمن؛ شکستن چندین زندان طالبان و رهاسازی نیروهای دفاعی و امنیتی از آن و ره‌آورد نشست جینوا برای کشور، از دست‌آوردهای مهم در سال گذشته بود.
در سال گذشته، طالبان، برعکس آتش‌بس با ایالات متحده امریکا، حملات شانرا در برابر افغان‌ها افزایش داده، خون هزاران افغان بی‌گناه و افراد ملکی را ریختند. همچنان در پیش برد مذاکرات صلح طبق خواست‎ مردم افغانستان عمل نکردند.
ما هر چند برای ثابت ساختن تعهد خویش برای صلح در سال جدید نیز متعهدیم، اما در سنگر دفاع از سرزمین و کشور نیز می‌ایستیم. نیروهای امنیتی و دفاعی ما به کسی اجازه نخواهند داد که افغان‌ها را به عقب برگرداند و این خاک را ‌بار دیگر به لانه‌های مبدل سازند که به تمام جهان تهدید باشد.
سال جدید و نوروز بار دیگر به همه شاما مبارک باد!

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا