آخرین اخباراسلایدشوافغانستانسیاستگزارش

نگرانی باشندگان تخار: ۱۶ ولسوالی سقوط کرده و تالقان در محاصره قرار دارد

باشندگان تخار با ابراز نگرانی از وضعیت این ولایت می‌گویند که ۱۶ ولسوالی سقوط کرده، تالقان در محاصره است و مردم زندگی سختی را می‌گذرانند. آنان خواستار توجه جدی دولت در این مورد شدند.

حسین حسینی-خبرگزاری دید
به گزارش خبرگزاری دید: باشندگان تخار مقیم کابل امروز پنج‌شنبه (۱۷ سرطان) در یک نشست خبری نگرانی‌ها و خواست‌های خود را نسبت به سقوط ولسوالی‌های این ولایت با رسانه‌ها به اشتراک گذاشتند.
حسام‌الدین تالقانی باشنده تخار که در این نشست خبری حضور داشت گفت: «وضعیت سیاسی-اجتماعی ولایت تخار بحرانی شده و ۱۶ ولسوالی این ولایت بدست گروه طالبان افتاده و مایه بزرگترین نگرانی برای مردم تخار شده است».


وی گفت بدون تردید موضوع افغانستان با جنگ حل نمی‌شود، وضعیت جنگی در افغانستان ادامه دارد، تا اینکه طالبان میز مذاکره را به هر حرکت دیگر ترجیح بدهند.
تالقانی اظهار داشت که از نهادها و سازمان‌های داخلی و بین‌المللی مدافع حقوق بشر می‌خواهیم تا وضعیت پیش آمده را تحت نظارت داشته و از نقض حقوق بشر جلوگیری کنند.
تالقانی گفت: «ما نباید یک نقطه از افغانستان را از خود جدا بدانیم، امروز اگر تحولی در شمال افغانستان رخ داده، قطعاً روزی به ولایت‌های جنوب، غربی و شرقی هم خواهد رسید».


همچنان سید جلیل سیدزاده مشاور ارشد شورای عالی مصالحه گفت: «بعد از سقوط ولسوالی‌های تخار زندگی مردم به حالت بد روان است و خواست ما از حکومت این است که هرچه عاجل نیرو بفرستد، امنیت می‌خواهیم».
وی همچنان گفت که از حکومت مرکزی می‌خواهیم تا جهت بازپس‌گیری ولسوالی‌های تخار نیروهای قابل ملاحظه فرستاده و به نگرانی‌های مردم پایان دهد.
باشندگان تخار مقیم کابل همچنان گفتند که از جامعه جهانی و کشورهای ذیدخل در قضایای افغانستان می‌خواهند تا نقش خویش را در جهت رفع نگرانی مردم افغانستان انجام داده و از روند صلح پایدار حمایت کنند.
گفتنی است که ولایت تخار در شمال کشور در این اواخر گواه ناامنی‌ها و جنگ‌های شدید بوده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا