آخرین اخبارافغانستان

نگرانی صلیب سرخ از شیوع کرونا و فقدان سیستم صحی در افغانستان

کمیته بین‌المللی صلیب سرخ از عدم آمادگی سیستم صحی افغانستان در مبارزه با ویروس کرونا ابراز نگرانی کرده و خواستار افزایش کمک‌ها در این راستا شده ‌است.

کمیته بین‌المللی صلیب سرخ از عدم آمادگی سیستم صحی افغانستان در مبارزه با ویروس کرونا ابراز نگرانی کرده و خواستار افزایش کمک‌ها در این راستا شده ‌است.
به گزارش خبرگزاری دید، این سازمان روز دوشنبه( ۱۱ حمل) در اعلامیه‌ای گفته‌ که در کشورهای درگیر جنگ برای مبارزه با ویروس کرونا به اقدامات فوری نیاز است.
پیتر مویرر رییس کمیته بین‌المللی صلیب سرخ گفته است که کووید-۱۹ سیستم‌های پیشرفته صحی را به چالش کشیده‌ است.
او افزوده‌است: «در اکثریت جاهایی که ما کار می‌کنیم با فقدان زیربنای ابتدایی مراقبت‌های صحی مواجه‌اند و زیربنای مراقبت‌های عاجل ندارند.»
رییس کمیته صلیب سرخ گفته که این کمیته هراس دارد که اگر اقدامات فوری برای توقف گسترش این ویروس گرفته نشود، برخی از جوامع آسیب‌پذیر درجهان را شدیداً صدمه خواهد رساند.
او کشورهای درگیر جنگ مانند افغانستان، یمن، سوریه، سودان جنوبی و نایجریا را از آسیب‌پذیرترین کشورها در برابر این ویروس به ‌دلیل کمبود منابع ابتدایی مانند آب پاک،‌ صابون و ادویه خوانده‌ است.
این سازمان گفته است که بر علاوه این مشکلات، جنگ باعث شده است که ظرفیت تشخیص و مدیریت و پی‌گیری موارد این ویروس در این کشورها پایین باشد و سبب افزایش خطر انتقال ویروس شود.
صلیب سرخ گفته است که برای رسیدگی به این کشورها، پاسخ فوری و هماهنگ جامعهٔ‌ جهانی و سازمان‌های خیریه، حیاتی است.
تا کنون ۱۷۴ واقعه مثبت ویروس کرونا در کشور ثبت شده که ۱۳۱ واقعه آن در هرات و متباقی در دیگر ولایات است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا