آخرین اخباراسلایدشوافغانستانخبر های مهمسیاست

نگرانی وزارت خارجه روسیه از وخامت وضعیت در افغانستان

ماریا زاخاروا سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه در بیانیه‌ای گفته است که وضعیت نظامی–سیاسی، اخیراً در افغانستان به شدت وخیم شده است.

ماریا زاخاروا سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه در بیانیه‌ای گفته است که وضعیت نظامی–سیاسی، اخیراً در افغانستان به شدت وخیم شده است.
در این بیانیه آمده است:« اعضای گروه طالبان حملات گسترده‌ای را بالای پایگاه‌های نظامی و ایستگاه‌های امنیتی نیروهای دولت (افغانستان) انجام داده‌اند. در یک حمله تروریستی حساس دیگر، گروه تروریستی داعش در ۷ ماه مارچ، چندین موشک بالای شرکت کنندگان در یک مراسم یادبود در کابل پرتاب کرد که منجر به زخمی شدن لطیف پدرام کاندیدای ریاست جمهوری شد.»
این بیانیه افزوده است:« در جواب، واحدهای هوایی ایتلاف بین‌المللی و نیروهای حکومت افغانستان تلاشی برای کاهش حملات هوایی در مناطق تحت کنترول مخالفان مسلح نمی‌کنند و تلاش‌ها برای حفظ فشار نظامی صورت می‌گیرد.»
سخنگوی وزارت خارجه روسیه در ادامه تاکید کرده که تمام این‌ها تحت شرایط ادامه مذاکرات بین ایالات متحده و طالبان برای پایان دادن به اختلافات مسلحانه و ایجاد صلح در افغانستان انجام می‌شود.
رسانه‌ها حتی نتیجه توافق اولیه را درباره شرایط خروج نیروهای خارجی از افغانستان گزارش دادند؛ با این حال، نسخه این سند باید هماهنگ و تایید شود.
بر اساس این بیانیه، به احتمال زیاد طرف‌های متخاصم با افزایش فشار نظامی در تلاش برای تقویت استدلال‌های خود در مذاکرات هستند.
زاخاروا گفته: ما معتقد هستیم که این گزینه آینده‌ای ندارد و به حصول توافق کمکی نمی‌کند.
در ادامه بیانیه گفته شده است:« به اعتقاد ما، این امر مستقیماً تاثیر منفی بر آن‌ها (مذاکرات صلح) می‌گذارد، بدون توجه به این واقعیت که ادامه جنگ موجب رنج‌های بی‌شماری بالای مردم عادی افغانستان خواهد گذاشت.
خانم زاخاروا از طرف‌های متخاصم در افغانستان خواسته تا خصومت‌ها را متوقف کنند و حسن نیت خود را به مردم افغانستان و تلاش‌های شان را برای دست یابی به صلح واقعی نشان دهند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا