آخرین اخباراسلایدشوجهانخبر های مهمسیاست

نیویارک تایمز از کشته شدن فرد شماره ۲ القاعده در تهران خبرداد/ ایران تکذیب کرد

روزنامه نیویارک تایمز از کشته شدن ابومحمد المصری فرد شماره دوم القاعده و مظنون اصلی بمب‌گذاری سفارت امریکا در کنیا و تانزانیا توسط اسراییل در تهران خبرداد، اما وزارت خارجه ایران در اعلامیه‌ای رسمی این موضوع را تکذیب کرده و می‌گوید که هیچگاه اعضای سازمان تروریستی القاعده در ایران حضور نداشته است.

به نقل از بی بی سی، روزنامه امریکایی نیویارک تایمز در گزارشی اختصاصی مدعی شده که نیروهای اطلاعاتی اسراییل، به نیابت از امریکا ابو محمد المصری را که از مظنونان اصلی بمب‌گذاری‌های سفارت امریکا در کنیا و تانزانیا بود، در تهران ترور کرده است.
وزارت خارجه ایران اما در واکنش به آن با رد این موضوع هرگونه حضور اعضای گروه تروریستی القاعده را در ایران تکذیب کرده و به رسانه‌های امریکایی توصیه نموده که در دام سناریوپردازی هالیوودی مقام‌های امریکایی و اسراییلی نیفتند.
از ابو محمد المصری به عنوان عضو ارشد القاعده و نفر دوم این گروه یاد می‌شود. تاریخ مورد اشاره در نیویارک تایمز به گزارشی اشاره دارد که ماه اسد امسال از ترور شدن «یک مرد لبنانی به همراه دخترش» در تهران خبر می‌داد.
سعید خطیب‌زاده سخنگوی وزارت امور خارجه ایران «هرگونه حضور اعضای القاعده» در ایران را تکذیب کرده و طرح این مسئله را «در چارچوب جنگ همه‌جانبه اقتصادی، اطلاعاتی و روانی» خوانده است.
آقای خطیب زاده، امریکا و اسراییل را متهم کرده که با دروغ‌پردازی و درز اطلاعات ساختگی به رسانه‌ها، ایران را با چنین گروه‌هایی مرتبط می‌کنند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا