آخرین اخباراسلایدشوافغانستان

نی: رسانه‌ها باید رویکرد بی‌طرفانه داشته باشند


مرکز حمایت از رسانه‌های آزاد افغانستان(نی) در یک نشست خبری به چگونگی رویکرد رسانه‌ها در پیوند به پوشش رویدادهای خبری داخل کشور پرداخته و از رسانه‌ها خواست که این رویدادها را بی‌طرفانه پوشش دهند.
به گزارش خبرگزاری دید، مجیب خلوتگر، رییس نهاد «نی» اعلام کرد که متاسفانه تعدادی از رسانه‌های داخلی و خارجی با یک رویکرد غیرحرفه‌ای سعی دارند حوادث تروریستی را که در کشور به وقوع می‌پیوندد، سمت و سوی قومی و مذهبی بدهند و در صدد نفاق‌افکنی و تبعیض در بین اقوام و مذاهب کشور هستند.
وی هشدار داد: رسانه‌هایی که در صدد نقاق‌افکنی در کشور هستند، بدانند که خواسته یا ناخواسته کشور را به سمت بحران‌های بزرگ‌تر سوق می‌دهند که همان شعله‌ورشدن آتش جنگ‌های قوی و مذهبی است.
آقای خلوتگر به خبرگزاری دید گفت: رسانه‌ها در رابطه به پوشش درست میزان خسارات و تلفات در حوادث تروریستی از منابع موثق استفاد کنند و نباید با نشر آمارهای کاذب اذهان عموی را منحرف سازند.
گفتنی است حمله چند روز پیش به یکی از مساجد شهر کابل که در آن تعدادی از شهروندان کشته و زخمی شدند، از سوی برخی از رسانه‌های داخلی و خارجی، حمله به پیروان یک مذهب و قوم خاص تعبیر شد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا