آخرین اخباراسلایدشوافغانستانخبر های مهمسیاست

سخنگوی رییس جمهور:

هدف برگزاری لویه‌جرگه آگاهی دهی به مردم از خطرات و فرصت‌های روند صلح است

سخنگوی رییس جمهور می‌گوید که هدف از برگزاری لویه‌جرگه مشورتی آگاهی دهی به مردم از فرصت‌ها و خطرات روند صلح است.


به گزارش خبرگزاری دید، صدیق صدیقی سخنگوی ریاست‌ جمهوری کشور می‌گوید که لویه‌جرگه مشورتی برای ایجاد اجماع مردم افغانستان در مورد رهایی ۴۰۰ زندانی باقی‌مانده‌ طالبان در هفدهم اسد در کابل برگزار می‌شود.
آقای صدیقی که امروز دوشنبه( ۱۳ اسد) در یک نشست خبری در کابل صحبت می‌کرد، همچنان در پاسخ به پرسشی گفت که برگزاری لویه‌جرگه وقت‌کشی در راستای رسیدن به صلح نیست، بلکه هدف آن آگاه ساختن مردم از خطرات و فرصت‌های روند صلح است.
به گفته‌ صدیقی، برای حکومت افغانستان مشوره‌ مردم یک اصل اساسی است و حکومت همواره برای تصمیم‌گیری در مورد مسایل بزرگ ملی به مردم مراجعه کرده است.
او افزود که حکومت افغانستان همیشه روی شفافیت روند صلح تأکید دارد و می‌خواهد مردم را از خطرات و فرصت‌های صلح آگاه کند.
صدیقی در عین حال گفت که مردم از حکومت صلح و آتش‌بس می‌خواهند و به همین منظور هر گونه اقدامی که از سوی دولت صورت می‌گیرد، هدف آن رسیدن به صلح باعزت و پایدار در کشور است.
رییس‌ جمهور اشرف غنی در روز نخست عید قربان گفت که چهارهزار و ۶۰۰ زندانی طالبان را رها کرده‌ است، اما براساس قانون اساسی و قانون جزای افغانستان، رییس‌ جمهور صلاحیت رهایی ۴۰۰ زندانی باقی‌مانده‌ این گروه را ندارد.
آقای غنی همچنان گفته بود که برای تعیین سرنوشت این تعداد زندانیان طالبان، لویه‌جرگه مشورتی را فرا می‌خواند و براساس فیصله‌ این جرگه اجراآت خواهد کرد.
طالبان اما اخیراً در اعلامیه‌ای گفته است که هر گونه تأخیر در رهایی ۴۰۰ زندانی این گروه، به معنای ادامه‌ جنگ در کشور است.

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا