آخرین اخباراجتماعافغانستانحقوق بشرزنان

۸ مارچ؛ زنان در افغانستان کمترین حضور را در مدیریت رسانه‌ها دارند

در همایشی به مناسبت هشتم مارچ(روز جهانی زن) که از سوی نهاد رسانه‌ای نی برگزار گردید، عنوان شد که افغانستان در قسمت مدیریت رسانه‏ای کمترین مدیران زن را دارد.

در همایشی به مناسبت هشتم مارچ(روز جهانی زن) که از سوی نهاد رسانه‌ای نی برگزار گردید، عنوان شد که افغانستان در قسمت مدیریت رسانه‏ای کمترین مدیران زن را دارد.


به گزارش خبر گزاری دید، در همایشی به مناسبت هشتم مارچ روز جهانی زن که از سوی دفتر رسانه‌ای حمایت کننده رسانه‌های آزاد افغانستان(نی) امروز یکشنبه(۱۸حوت) برگزار شد، مسئولان گفتند که افغانستان در قسمت مدیریت رسانه‌ای کمترین میزان حضور زنان را داراست.


سید جعفر راستین مشاور مطبوعاتی معینیت نشرات وزارت اطلاعات و فرهنگ گفت: ما در مدیریت رسانه‏ای کمترین مدیران زن را در افغانستان داریم و این برخاسته از تعصبات و فقدان ظرفیت است.
وی همچنان گفت، باید بسیار در این قسمت تلاش و کار شود تا بتوانیم ظرفیت‌های خوبی را به وجود آوریم.


آقای راستین ضمن مبارک باد گفتن هشتم مارچ برای زنان، از برنامه‌های حکومت برای مصئونیت کار خبرنگاری در کشور یاد کرده و افزود که برای سال جدید برنامه‌های جدیدی از سوی وزارت اطلاعات و فرهنگ روی دست گرفته شده است.
در همین حال، مجیب خلوتگر رییس اجرایی دفتر حمایت کننده رسانه‏های آزاد افغانستان(نی) گفت: در نظر سنجی که ما در ولایت هرات انجام دادیم، وضعیت آزادی‌های مدنی نسبت به گذشته ۴۶ درصد بدتر شده است و شوربختانه این روند ادامه دارد.


وی همچنان گفت، باید نهادهای با پوشش مذهبی زیر ذره بین حکومت قرار بگیرد تا از نام دین برای محدودسازی آزادی‌های مدنی استفاده نشود.
آقای خلوتگر همچنان از رسانه‏ها، نهاد‏های مدنی و نهادهای حکومتی خواست تا یک هماهنگی به وجود آورند و شاهد به وجود آمدن نیرویی مدنی باشیم که در این راستا تلاش نمایند.
هشتم مارچ روز جهانی زن همه ساله در این تاریخ از سوی نهادها و ادارات گوناگون گرامی داشت می‌شود، ولی بر بنیاد آمارهای ملی و بین‌المللی افغانستان مرگبار ترین مکان برای زنان شناخته می‌شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا