آخرین اخباراسلایدشوجهانخبر های مهمسیاست

هشدار پوتین به امریکا؛ توانایی هدف‌گیری و شناسایی هر هدف دشمن را داریم

نیروی دریایی روسیه رژه نظامی خود را با سخنرانی هشدار آمیز پوتین علیه امریکا روز یکشنبه(۳ اسد) در آب‌های این کشور آغاز کرد. در این رژه ناوهایی جنگی از ایران، هند، پاکستان و برخی کشورهای دیگر حضور دارد.


به نقل از یورونیوز، ولادیمیر پوتین در سخنرانی افتتاحیه این رژه دریایی گفت:«روسیه به تولید موفقیت آمیز سلاح‌های جدید ادامه می‌دهد و تا کنون نیز موفق شده سلاح‌های دقیق مافوق صوتی بسازد که هیچ مشابهی در جهان ندارند.
رییس جمهور روسیه با اشاره به ساخت ناوهای اتومی و موشک‌های کروز زیر دریایی خاطرنشان کرد:«ما قادر به شناسایی هر هدف دشمن در زیر آب، سطح دریا یا هوا هستیم و در صورت لزوم ضربه‌ای برگشت‌ناپذیر وارد خواهیم کرد».
آقای پوتین همچنین با اشاره به تنش مسکو و لندن بر سر عبور ناو بریتانیایی از آب‌های کریمه تصریح کرد که روسیه قادر بود ناو جنگی ارتش بریتانیا را بدون دامن زدن به جنگ جهانی سوم غرق کند. او همچنین واشنگتن را متهم کرد که در تردد «غیرقانونی» ناو بریتانیایی نقش «تحریک‌کننده‌» ارتش بریتانیا را ایفا کرده است.
به گفته سرگئی شایگو وزیر دفاع روسیه، در این رژه ۵۴ کشتی جنگی از کشورهای مختلف جهان از جمله ایران، هند و پاکستان مشارکت داشتند. همچنین چهار هزار نیرو و ۴۰ هواپیما و بالگرد نظامی در این رژه حضور داشتند.
این رژه به مناسبت سه صد و بیست و پنجمین سالروز تاسیس ناوگان نیروی دریایی روسیه برگزار شد.

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا