آخرین اخبارافغانستانایرانروند صلحسیاستصلحمنطقه

همایش بزرگ هم‌اندیشی در ایران: از آتش‌بس در افغانستان حمایت می‌کنیم

وزارت امور خارجه کشور می‌گوید که علما و دانشمندان ایران و افغانستان با برگزاری همایش بزرگ هم‌اندیشی در شهر مشهد، از برقراری آتش‌بس و توقف جنگ در افغانستان اعلام حمایت کردند.


به گزارش خبرگزاری دید، وزارت امور خارجه کشور امروز سه‌شنبه(۱۷ حمل) در بیانیه‌ای گفت که به ادامه اعلامیه‌های مراکز اسلامی و علمای جهان اسلام در پیوند به نکوهش و غیر شرعی دانستن جنگ جاری افغانستان و ضرورت به آتش‌بس فوری به هدف قطع خونریزی در کشور، علما و دانشمندان اهل تسنّن و تشیع جامعه مهاجر و انصار شهر مشهد ایران، حمایت همه‌جانبه شان را از برقراری آتش‌بس و قطع جنگ و خونریزی در افغانستان اعلام کردند.
در بیانیه این وزارت آمده است: «آنان، با حضور در همایش بزرگ هم‌اندیشی و مشورتی پیرامون روند صلح افغانستان، با صدور اعلامیه‌ای مشترک، گفت‌وگوهای جاری صلح و تلاش‌های جهانی و منطقه‌ای برای قطع جنگ و خونریزی در افغانستان را مهم دانسته، بر حفظ دستاوردهای دو دهه اخیر در چارچوب نظام جمهوریت، نیز تأکید کردند».
روحانیون و علمای اشتراک‌کننده در این همایش با اشاره به گفت‌وگوهای جاری صلح، تأکید کردند که علمای جهان اسلام باید با تمسک به کتاب الله و سنت پیامبر گرامی اسلام، برای تحکیم وحدت و اخوت اسلامی و تحقق صلح پایدار در افغانستان به تلاش‌های مشترک و همه‌جانبه شان، ادامه دهند.
وزارت امور خارجه حمایت مراکز اسلامی، روحانیون و علمای جهان اسلام از گفت‌وگوهای صلح جاری و پایان دادن به قتل و کشتار مردم مسلمان و بی گناه کشور را در مطابقت به خواست‌های اساسی دولت و مردم افغانستان مهم دانسته، از طرح دیدگاه‌ها و فتواهای صادر شده درین راستا استقبال کرد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا