آخرین اخباراجتماعفرهنگ عامههند

هندی‌ها هم علیه فلم «پانی‌پت» اعتراض کردند

پس از واکنش‌ شماری از شهروندان افغانستان‌ در مورد فلم پانی‌پت، اکنون باشندگان ایالت راجستان هند هم داستان این فلم را محکوم کرده و در مقابل آن اعتراض کرده‌اند.

پس از واکنش‌ شماری از شهروندان افغانستان‌ در مورد فلم پانی‌پت، اکنون باشندگان ایالت راجستان هند هم داستان این فلم را محکوم کرده و در مقابل آن اعتراض کرده‌اند.
بر اساس گزارش ایندیا تودی، باشندگان ایالت راجستان علیه فلم پانی‌پت دست به تظاهرات زده و گفته‌اند که در این فلم تصویر نادرستی از قوم «جت» به نمایش گذاشته شده‌ است.
فلم پانی‌پت، یک خیانت بزرگ: دلیل اصلی شکست مرهاته‌های هند در مقابل پادشاه افغانستان احمدشاه ابدالی را خیانت برخی از شاهان محلی هندی دانسته ‌است.
در این فلم، پس از آن‌که درخواست سورج مل یکی از شاهان محلی جت از سوی سرلشکر مرهاته‌ها رد می‌شود، از شرکت در جنگ بر ضد لشکر ابدالی خود‌داری می‌کند که این امر باعث ضعف مرهاته‎ها می‌شود.
باشندگان راجستان ادعا کرده‌اند که این فلم تصویر نادرستی از شاه راجستانی را به نمایش گذاشته و در مورد او پیام نادرستی ارائه می‌کند. جت‌های هند تندیس اشیتوش گواریکر؛ کارگردان فلم پانی‌پت را نیز به آتش کشیدند.
وشویندر سنگه وزیر سیاحت ایالت راجستان در صفحه توییترش نوشته‌است که در فلم پانی‌پت رویدادهای تاریخی تحریف شده‌است.
او نوشته‌است:«در روشنی اعتراضات اجتماعی جت‌ها در هریانا، راجستان و سایر ساحات در شمال هند، من به این باورم که برای جلوگیری از بی‌نظمی عامه، نمایش این فلم باید ممنوع شود.»
همچنان چندی پیش شماری از مهاجران افغانستان که در ایالات متحده این فلم را تماشا کردند نیز داستان فلم را یک «رویداد تاریخی نه بلکه یک صحنۀ تفریحی» خوانده و گفته‌اند که با تماشای این فلم «وقت و پول» شان را ضایع کردند.
منتقدین افغانستان این فلم همچنین گفته‌اند که در فلم پانی‌پت، هندی‌ها مردمی متمدن و آرام و برعکس افغان‌ها خشن و بی‌فرهنگ و تمدن نمایش داده شده‌اند.
پیشتر وزارت خارجه افغانستان نیز در این‌باره با سفیر هند در کابل، گفت‌وگو کرده ‌بود.
براساس گزارش‌ رسانه‌های هند، فلم پانی‌پت تا حال نتوانسته درآمد خوبی داشته‌باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا