آخرین اخبارافغانستانخبر های مهمروند صلحسیاستصلحمنطقه

هند: ما به صلح واقعی در افغانستان و منطقه نیاز داریم

وزیر امور خارجه هند در نشست قلب آسیا گفته است که ما به صلح واقعی هم در افغانستان هم در اطراف آن نیاز داریم.


به گزارش خبرگزاری دید، اس. جیشنکر وزیر امور خارچه هند امروز سه‌شنبه(۱۰ حمل) در نشست قلب آسیا-روند استانبول گفته است که آنچه اکنون مورد نیاز است، «صلح واقعی دوگانه» هم در داخل افغانستان و هم در اطرف آن است.
وی گفته است: آنچه ما نیاز داریم صلح واقعی دوگانه است، آن این است، صلح در داخل افغانستان و صلح در اطرف آن. این امر نیاز به هماهنگی منافع همه دارد، هم در داخل و هم اطرف این کشور.
وزیر خارجه هند افزود برای این که روند صلح موفقیت‌آمیز باشد، طرف‌های مذاکره‌کننده باید با حسن نیت مذاکره کنند و تعهد جدی برای دستیابی به راه‌حل داشته باشند.
جیشنکر بیان داشت: امروز، ما در تلاش افغانستان جامع‌تری هستیم که بتواند بر دهه‌ها جنگ غلبه کند. اما این تنها زمانی اتفاق می‌افتد که ما نسبت به اصول قلب آسیا صادق باشیم. موفقیت جمعی ممکن آسان نباشد، اما جایگزین آن تنها شکست جمعی خواهد بود.
شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان در سخرانی خود با اشاره به فرصت تاریخی پیش‌ آمده برای صلح در افغانستان، نسبت به نقش تخریب‌کنندگان ابراز نگرانی کرد.
وی گفت که نگران ادامه خشونت‌ها در افغانستان است که منجر به از دست رفتن جان‌های ارزشمندی می‌شود.
جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران خواستار نقش شفاف سازمان ملل متحد در روند صلح افغانستان و خروج مسئولانه نیروهای خارجی از افغانستان شد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا