آخرین اخبارافغانستانسیاست

هیئت طا-لبان با سفرای ۱۶ کشور در دوحه دیدار کرد

خبرگزاری دید: هیئت طا-لبان به سرپرستی امیرخان متقی در دوحه، با سفرای ۱۶ کشور دیدار کرده و از آن‌ها خواسته است که نمایندگی‌های شان را در افغانستان فعال سازند.

ذبیح‌الله مجاهد سخنگوی عمومی حکومت سرپرست طا-لبان در توییتی گفته است که روز چهارشنبه(۱۰ قوس) امیرخان متقی سرپرست وزارت امور خارجه در نشستی با سفیران ۱۶ کشور جهان دیدار کرده است.
مجاهد نوشته است که هیئت طا-لبان در دوحه از سفیران این کشورها خواسته است که فعالیت دیپلماتیک خود را در افغانستان از سر بگیرند.
در این نشست سفیران جرمنی، کانادا، فنلند، نیوزیلند، ایتالیا، کوریای جنوبی، کمیشنر اتحادیه اروپا، اسپانیا، امریکا، ناروی، سویدن، استرالیا، بریتانیا و جاپان در دوحه پایتخت قطر با طا-لبان دیدار و گفت‌وگو کرده‌اند. این کشورها تاکید کرده‌اند که به افغانستان کمک‌های بشردوستانه و صحی ارایه شود و برای حل مشکلات مردم افغانستان اقدام صورت گیرد.
این تقاضای هیئت طا-لبان در حالی مطرح می‌شود که در سه ماه قدرت‌گیری آنان در افغانستان کشورهای جهان، رعایت حقوق بشر به ویژه حقوق زنان و دختران و نیز تشکیل دولت فراگیر با حضور نمایند‌‌گان اقوام افغانستان را پیش‌شرط برای به رسمیت شناختن طا-لبان قرار داده‌اند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا