آخرین اخبارافغانستانحقوق بشرسیاست

فدراسیون خبرنگاران افغانستان:

هیج گروه حق ندارد برای رسانه‌‏ها تعیین تکلیف کند

در پی تهدید رسانه‌های کشور توسط گروه طالبان، فدراسیون نهادهای ژورنالیستان و رسانه‌های افغانستان می‌گوید که هیچ گروه حق تعیین تکلیف برای رسانه‌ها ندارد.

در پی تهدید رسانه‌های کشور توسط گروه طالبان، فدراسیون نهادهای ژورنالیستان و رسانه‌های افغانستان می‌گوید که هیچ گروه حق تعیین تکلیف برای رسانه‌ها ندارد.
به گزارش خبرگزاری دید، فهیم دشتی رییس این فدراسیون امروز (دوشنبه، ۳ سرطان) در یک پیام ویدیویی گفته است که رسانه‌ها در افغانستان صرفاً در چارچوب قوانین نافذه فعالیت می‌کنند و هیچ کس یا گروه دیگری حق تعیین تکلیف برای فعالیت رسانه‌ها ندارد.
آقای دشتی تاکید کرد: «تهدید رسانه‌ها و تهدید آزادی بیان به هیچ صورت و زیر هیچ عنوانی برای رسانه‌ها و نهادهای حامی رسانه‌های افغانستان قابل تحمل و پذیرش نمی‌باشد.»
او از گروه طالبان خواسته که این تهدید‌شان را پس بگیرد.
در همین حال، نهاد حمایت‌کننده‌ رسانه‌های آزاد افغانستان (نی) نیز در یک کنفرانس در کابل تهدید رسانه‌ها توسط گروه طالبان را «جنایت علیه بشریت» خوانده، می‌گوید که هیچ گروه بر مبنای قوانین ملی و بین‌المللی نمی‌تواند رسانه‌ها را تهدید کند.
مجیب خلوتگر رییس اجرایی نی از حکومت خواست که در پی این تهدید گروه طالبان، باید امنیت خبرنگاران و رسانه‌ها را تأمین کند.
آقای خلوتگر گفت: «هر مشکلی که در پی مهلت گروه طالبان برای رسانه‌ها پیش بیاید. ما در نخست حکومت افغانستان را مسئول می‌شماریم و بعد طالبان را.»
این در حالی است که کمیسیون نظامی گروه طالبان صبح امروز با نشر اعلامیه‌ای شماری از رسانه‌ها را مبنی بر نشر اعلانات تجارتی‌شان هشدار داده بود.
در اعلامیه‌ این گروه، این اعلانات یک‌جانبه و در ضدیت با فعالیت این گروه توصیف شده و گفته شده است که در این اعلانات به جنگ‌جویان این گروه «بد و رد» گفته می‌شود و شهروندان کشور نیز علیه آنان برانگیخته می‌شوند.
این گروه در اعلامیه‌اش برای توقف نشر این اعلانات فرصت یک هفته‌ای به رسانه‌ها داده، تاکید کرده است در صورتی که اعلانات آنان متوقف نشود، جنگ‌جویان این گروه این رسانه‌ها را هدف قرار خواهند داد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا