آخرین اخباراسلایدشوافغانستانخبر های مهمروند صلحسیاستصلح

امرالله صالح:

هیچ معامله‌ای در باره نام، محتوا و نوعیت نظام کنونی در مذاکرات صلح انجام نمی‌شود

امرالله صالح معاون نخست‌ رییس‌ جمهور می‌گوید که هیچ معامله‌ای در باره نام، محتوا و نوع نظام کنونی در مذاکرات صلح با طالبان انجام نخواهد شد.

به گزارش خبرگزاری دید، امرالله صالح معاون نخست ریاست جمهوری می‌گوید، معاون مشاور شورای امنیت ملی امریکا به وی اطمینان داده است که اگر طالبان از چوکات اخلاقی و سیاسی که در دوحه برای حل بحران باز شده است بیرون شوند، این گروه و پشتیبانان‌شان ضرر خواهند کرد.
معاون نخست ریاست جمهوری گفت‌وگویش را با معاون مشاور امنیت ملی چنین شرح کرده است: «همراه معاون مشاور امنیت ملی امریکا لیسا کورتیس تماس داشتم، آن‌ها این اطمینان را دادند که دوحه یک راه اخلاقی و سیاسی را برای حل بحران باز کرده است، اگر طالبان بخواهند که از این چوکات بیرون شوند، بسیار زیاد به ضرر شان تمام می‌شود و تاوان می‌کنند، طالبان تاوان می‌کنند وحامیان‌شان نیز تاوان می‌کنند».
او همچنان تاکید می‌کند که هیچ معامله‌ای در باره نظام کنونی در مذاکرات صلح با طالبان نخواهد شد. او می‌افزاد: هیچ گونه معامله‌‌ای در باره نام، محتوا و نوع نظام در مذاکرات صلح با طالبان انجام نخواهد شد.
آقای صالح بر اهمیت شروع مذاکرات میان‌افغانی اشاره کرده و می‌گوید که مذاکرات دوحه یک راه سیاسی و اخلاقی برای رسیدن به یک صلح همیشگی باز کرده است.
همزمان با این، سهیل شاهین یکی ازاعضای هئیت مذاکره‌کننده طالبان در دوحه می‌گوید تا هنگامی که درباره نظام آینده افغانستان توافق نشود، آتش‌بس ممکن نخواهد بود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا