آخرین اخباراسلایدشوافغانستانسیاست

واشنگتن برای خروج ترامپ و ورود بایدن آماده می‌شود

گزارش‌ها از امریکا حاکی است که جو بایدن رییس جمهور منتخب ایالات متحده تا ساعاتی دیگر به عنوان چهل و ششمین رییس جمهور سوگند می‌خورد.

واشنگتن
به نقل از سی‌ان‌ان، جو بایدن رییس جمهور منتخب و معاونش کاملا هریس امروز چهارشنبه(۱ دلو) مراسم تحلیف خود را انجام می‌دهند تا دولت جدید ایالات متحده کار خود را به طور رسمی آغاز کند.
پیش از تحلیف، جو بایدن و کاملا هریس در مراسم یادبود از ۴۰۰ هزار امریکایی که در نتیجه ویروس کرونا جان باختند، شرکت کردند. بایدن در سخنرانی خود گفت: «برای بهبودی، ما باید به یاد داشته باشیم. بعضی اوقات یادآوری سخت است، اما این گونه بهبود می‌یابیم».

واشنگتن
این مراسم به دلیل همه‌گیری ویروس کرونا با جمعیت کم برگزار خواهد شد و کمیته افتتاحیه بایدن – که سعی دارد جمعیت را به حداقل ممکن برساند – از امریکایی‌ها خواسته است که به واشنگتن سفر نکنند. برخی اماکن نیز به دلیل نگرانی‌های امنیتی مربوط به حمله به پایتخت ایالات متحده در ۶ جنوری به روی عموم بسته خواهد بود.

واشنگتن
هزاران سرباز گارد ملی نیز برای حفاظت و برگزاری مراسم تحلیف در پایتخت امریکا مستقر شده‌اند.
در همین حال، دونالد ترامپ در بخشی از بیانیۀ خداحافظی خود گفت: « در حالی که من دورۀ خود را به عنوان چهل و پنجمین رییس جمهور ایالات متحده به پایان می‌رسانم، واقعاً به آنچه که با هم به دست آورده‌ایم ، افتخار می‌کنم».
از سویی هم، شبکه ان‌بی‌سی در مطلبی نگاشته است که ترامپ بدون انجام وعده‌‌های اصلی خود و میراث اختلافات شدید، کاخ سفید را ترک می‌کند.
ترامپ دیواری نساخت یا قتل‌عام امریکایی‌ها را خاتمه نداد و دورۀ خود را با اقتصادی قوی به پایان نرساند. شعار او «امریکا را دوباره عالی کن» بود، اما تصویر ماندگار دورۀ ریاست جمهوری وی – حمله آشوب‌گران به پایتخت ایالات متحده و شکل حکومت داری جمهوری به نام وی – چیزی به جز عالی بود.

واشنگتن

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا