آخرین اخباراسلایدشوافغانستانامنیت و حوادثسیاست

والی بلخ: پنج هزار نیروی خیزش مردمی برای دفاع از بلخ آماده است

محمد فرهاد عظمیی والی بلخ از آغاز پاکسازی ولسوالی‌های از دست رفته در این ولایت خبر داده و می‌گوید که علاوه بر نیروهای امنیتی و دفاعی، بیش از پنج هزار نیروی خیزش مردمی آماده دفاع از بلخ است.


به گزارش خبرگزاری دید: محمد فرهاد عظیمی والی بلخ امروز سه‌شنبه (۸ سرطان) در یک نشست خبری گفت: روحیه جنگی نیروهای امنیتی مثبت است و بی‌مورالیی که در اثر تبلیغات گروه طالبان در ساحات ولایت فاریاب و سرپل صورت گرفته بود، بعضی از نیروهای مستقر در ولایت بلخ را هم کم روحیه کرد.
به باور والی بلخ، جلوگیری از پیشرفت گروه طالبان در قسمت‌های حیرتان، شورتپه و ولسوالی کلدار باعث شده که نیروهای امنیتی و دفاعی با یک اراده قوی وارد نبرد شوند.
والی بلخ افزود، با مشکلی که در ولسوالی شورتپه پیش آمده بود، مرکز آن ولسوالی را به ساحه امن انتقال داده و ساحات شهرک بندر حیرتان را استحکام بندی و مخالفین دولت را از ولسوالی کالدار بیرون کرده‌اند.
والی بلخ: به رغم تبلیغات گروه طالبان، تمام نیروی آنان ۳ هزار نفر است، اما افزون بر نیروهای امنیتی و دفاعی مستقر در بلخ، ۵ هزار نیروی خیزش مردمی برای دفاع از این ولایت آمادگی دارند.
آقای عظیمی همچنان گفت: آنچه که در عملیات‌های خیزش‌های مردمی سبب مشکل در پیشروی می‌گردید، کاشت ماین در مسیر کاروان‌های نظامی بود که در عملیاتی که بزودی برای آزادی ولسوالی‌های اشغال شده توسط طالبان آغاز می‌گردد، تمام تدابیر لازم گرفته شده است.

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا