آخرین اخباراجتماعافغانستانگزارش

والی جوزجان بیش از ۳۰ هزار دانش‌آموز به مکتب نمی‌روند


لطف‌الله عزیزی، والی جوزجان می‌گوید، در نتیجه درگیری میان جنگجویان طالب و گروه تروریستی داعش در ولسوالی« قوش‌تپه» ولایت جوزجان، نزدیک به ۶۰ مکتب به روی دانش‌آموزان بسته شده و همچنان ۳۰ هزار دانش‌آموز از ادامه آموزش محروم مانده‌اند.
والی جوزجان در صحبت با خبرنگار خبرگزاری دید، تاکید می‎کند که درنتیجه درگیری‌های اخیر میان طالبان و گروه تروریستی داعش، در ولسوالی‌های ولایت جوزجان، بیش از ۳ هزار خانواده نیز مجبور به مهاجرت شده‌‎اند.
در همین حال، آقای عزیزی در خصوص جنگ میان طالبان و اعضای داعش در شمال کشور می گوید، این دوگروه برای کنترول مناطقی در ولسوالی‎های قوش‎تپه و درزاب این ولایت، به جان هم افتاده‎اند.
از سویی‌هم والی جوزجان می افزاید:« براساس اطلاعاتی که در اختیار ما است، بیش از ۵۰۰ عضو گروه تروریستی داعش در ولسوالی درزاب، با بیش از۷۰۰ طالب به شدت درگیر هستند.»
وی، هشدار می‌دهد که اگر حکومت مرکزی اقدامات لازم را برای نابودی داعشیان در شمال کشور روی دست نگیرد، تحرکات این گروه در شمال، تهدید جدی برای ثبات منطقه خواهد بود.
پیش از این، ظاهر قدیر نماینده ننگرهار در مجلس نمایندگان، از موجودیت تروریستان داعش در شرق کشور ابراز نگرانی کرده و گفته بود که این پروژه در افغانستان، ناکام است.
بر بنیاد گزارش‎ها از شرق کشور، نزدیک به ۱۰۰ خانواده در ولسوالی خوگیانی ننگرهار از دست اعضای داعش، ناگزیر به مهاجرت شده‌اند.
اختر سهیل – خبرگزاری دید- کابل

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا