آخرین اخباراجتماعافغانستانمدیریت فرهنگی

والی نورستان خواستار شناسایی این ولایت به عنوان منطقه غیرجنگی شد

والی نورستان از طرف‌های درگیر در جنگ افغانستان خواسته است تا این ولایت را به عنوان منطقه غیرجنگی به رسمیت بشناسند تا زمینه گردشگری و بازدید از مناظر طیبعی نورستان فراهم شود.


به گزارش خبرگزاری دید، حافظ عبدالقیوم والی نورستان از حکومت و طالبان خواسته ‌است تا این ولایت را به عنوان منطقه‌ای غیرجنگی به رسمیت بشناسند تا زمینه برای سفر گردشگران برای بازدید از مناظر طبیعی نورستان فراهم شود.
به گفته او، نبود امنیت باعث شده‌ تا بسیاری از گردشگران از ولایات دیگر نتوانند به این ولایت برای گردش سفر کنند.
والی نورستان از حکومت و طالبان خواسته که این ولایت را یک منطقه غیرجنگی اعلام کنند تا مردم در میان سختی‌های جنگ و خشونت بتوانند با سفر به این ولایت از طبیعت زیبای آن لذت ببرند.
او گفته ‌است که تنها در روزهای عید ۷ هزار گردشگر داخلی با استفاده از آتش‌بس سه روزه، از نورستان دیدن کرده‌اند.
سال گذشته پس از آن‌که نورستان به عنوان پارک ملی افغانستان اعلام شد، مقامات محلی گفتند که روزانه صدها نفر از این ولایت خوش آب و هوا دیدن می‌کنند.
با این‌ حال، هنوز امکانات بود‌وباش برای بازدیدکنندگان فراهم نشده و راه‌های منتهی به این ولایت، خاکی و ناهموار ‌است و موترهای شخصی به مشکل رفت‌وآمد می‌کند.
به گفته والی نورستان، امنیت این ولایت شکننده است و گروه طالبان و گروه‌های شورشی دیگر در برخی از ولسوالی‌های این ولایت و ولایات همجوار آن فعالیت گسترده دارند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا