آخرین اخباراجتماعافغانستانسیاستگزارش

واکنش‌ها به قانون‌شکنی‌های وکلا در شبکه‌های اجتماعی؛ حمایت از نیروهای امنیتی و حملات بر نمایندگان

هزاران تن از شهروندان کشور با دیزاین تصاویر نیروهای امنیتی و قراردادن آن در پروفایل‌های خود، تنفجر خود را نسبت به نمایندگان مجلس تبارز داده و از نیروهای امنیتی حمایت کرده‌اند


شماری از سیاسیون و شهروندان کشور می‌گویند که اگر ضرورت باشد، برای حمایت از نیروهای امنیتی به‌جاده‌ها می‌ریزند و برای همیش نمایندگان را از ورود به مجلس محروم می‌سازند.
به گزارش خبرگزاری دید، در پیوند به برخورد نادرست و غیرقانونی برخی از نمایندگان مجلس در برابر نیروهای امنیتی، هزاران تن از شهروندان کشور با حمایت از نیروهای امنیتی، واکنش‌های تندی نسبت به رفتارهای غیرقانونی اعضای مجلس داشته‌اند.
سید فرهاد هاشمی فعال سیاسی کشور می‌گوید: وکلایی که اکثراً به واسطه فساد مالی و یا اخلاقی کرسی‌های نمایندگی مردم را غصب کرده‌اند، حال از اصلاح و حاکمیت قانون حرف می‌زنند. شاید فراموش کرده‌اید کسانی که شما را وکیل اعلان کردند حال عقب میله‌های زندان قرار دارند؟ اکثر شما تولید یک پروسه فاسد بوده، بالای مردم تحمیل شده‌اید.
هاشمی خطاب به نمایندگان گفت: شما هیچ ربطی به آرا و آرمان مردم ندارید. برعکس، صفحه ننگین از تاریخ مستند فساد گسترده در حافظه‌ بشریت و انسانیت هستید و شما هیچ حق ندارید بالای فرزندان راستین این سرزمین که از جان خود سپر گوشتی ساخته و از وطن و مردم حفاظت می‌کنند، انتقاد کنید.
وی تصریح کرد: خود را وکیل جا نزنید، ارزش احترام را ندارید. مردم می‌دانند که ماموریت شما سفید ساختن پول‌های سیاه و روی‌های سیاه تان است. نه برتر از آن همت دارید، نه بیشتر از آن مردم از شما توقع دارند.
این فعال سیاسی اظهار داشت: اگر نظامیان خواسته باشند، هزاران و ده‌ها هزار به جاده‌ها می‌ریزیم و شما ممثلین «نمایشنامه مضحک» پارلمان و شما دلالان دموکراسی و باد آورده‌های کاپیتالیزم را برای همیش از ورود به پناهگاه سیاسی تان محروم می‌سازیم.
در همین حال، ناهید بشردوست شاعر و نویسنده کشور می‌گوید: وکلای پارلمان اگر فساد نداشته باشند، خود شان در چک پاینت‌ها باید توقف کنند و از موتر‌های شیشه سیاه و بدون نمبر پلیت استفاده نکنند.
همچنین انیل سیدخیل فعال شبکه‌های اجتماعی با بیان اینکه حمایت از نیروهای امنیتی حمایت از قانون است، اظهار داشت: قسمی که اطلاع دارید وکلای پارلمان درخواست استعفای خوشحال سعادت را به خاطر قاطعیت‌اش در مقابل موترهای شیشه سیاه و سلاح غیر قانونی کرده‌اند و اگر شما خوشحال سعادت را در برابر وکلای پارلمان به خاطر تطبیق یکسان قانون بالای همه بر حق می‌دانید، از نیروهای امنیتی تان حمایت نماید.
سیدخیل افزود: فاسد، مفسد، زورگویان ومافیا نمی‌توانند برای بدنامی نیروی امنیتی ایستاده شوند.
زهرا جعفری فعال محیط زیست نیز در این مورد می‌گوید: وکلای پارلمان که خود قانون‌گذاران مملکت هستند، به هیچ وجه از تطبیق قانون مستثنی نبوده و نباید برابر تفتیش و بررسی نیروهای امنیتی طغیان و گردن‌کشی کنند.
جعفری تأکید کرد: ما از نیروهای امنیتی و دفاعی کشورمان حمایت می‌کنیم.
در همین حال، اما هزاران تن از شهروندان کشور با دیزاین تصاویر نیروهای امنیتی و قراردادن آن در پروفایل‌های خود، تنفجر خود را نسبت به نمایندگان مجلس تبارز داده و از نیروهای امنیتی حمایت کرده‌اند.

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا