آخرین اخباراسلایدشوافغانستانسیاست

واکنش‌ها در باره حمله خونین بر نمازگزاران در قندهار

حمله تروریستی خونین بر نمازگزاران شیعه در قندهار، واکنش‌های گسترده‌ای را به دنبال داشت. در این انفجار هولناک دست کم ۳۶ تن کشته شده و ۷۰ تن دیگر زخم برداشت.


به گزارش خبرگزاری دید، سازمان ملل متحد با نشر اعلامیه‌ای حمله روز گذشته (جمعه ۲۳ میزان) بر نمازگزاران شیعه در «امام بارگاه فاطمیه» در ناحیه اول شهر قندهار را «ظالمانه» توصیف کرد و خواستار به محاکمه کشانیدن عاملان این رویداد شد.
وزارت امور خارجه امریکا نیز با نشر اعلامیه‌ای این حمله را به‌شدت نکوهش کرده و افزوده است که مردم افغانستان حق زیستن در صلح و امنیت را دارند.
ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه، روز گذشته در واکنش به ین حمله خونین گفته است که سازمان‌دهندگان چنین حملاتی قصد دارند اختلاف مذهبی و درگیری داخلی را تشدید کنند.
او افزوده است: «ما این اقدام تروریستی غیرانسانی را محکوم می‌کنیم و انتظار داریم که سازمان‌دهند‌گان آن ردیابی و به‌ درستی مجازات شوند».
نمایند‌گی دایمی افغانستان در سازمان ملل نیز حمله بر امام‌بارگاه فاطمیه و حمله هفته گذشته در کندز را محکوم کرده است.
طا-لبان حمله بر نمازگزاران شیعه در قندهار را «جنایت بزرگ» خوانده و افزوده‌اند که چگونگی وقوع این رویداد در دست بررسی است و به ‌زودی عاملان این حمله را به کیفر می‌رسانند.
سفارت ایران در کابل نیز در بیانیه‌ای ضمن محکوم کردن حادثه تروریستی مسجد شیعیان قندهار به بازماندگان این حادثه تسلیت گفته است.
این سفارت ابراز امیدواری کرده که مسئولان طا-لبان اقدامی قاطع برای مقابله با این گونه پدیده‌های شوم تروریستی به عمل آورند.
انجمن دوستی ایران و افغانستان ضمن محکومیت جنایات ددمنشانه نماز جمعه قندهار و تمام جنایت های قبلی و تسلیت به خانواده‌های داغدار از مجامع بین‌المللی؛ سازمان‌های حقوق بشری و حاکمان فعلی و مسئولین سیاسی ونظامی و امنیتی طا-لبان بجد خواستار محکومیت این جنایت و شناسایی و مجازات مرتکبین این اقدام وحشیانه و ددمنشانه است وهمچنین اتخاذ تدابیر لازم برای حفظ و صیانت از جان و مال مردم افغانستان به ویژه شیعیان را دارد
مسئولیت حمله بر شیعیان در قندهار را گروه داعش برعهده گرفت.
این در حالی است که در حمله مشابه توسط این گروه هفته گذشته در کندز انجام شد که در نتیجه آن ۱۵۰ غیزنظامی کشته و حدود ۲۰۰ تن دیگر زخمی شدند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا