آخرین اخباراسلایدشوسیاست

واکنش ارگ به رویداد مرگبار شب گذشته در کابل

ارگ ریاست‌جمهوری، با نشر یک اعلامیه، ضمن محکوم‌کردن رویداد تروریستی شب گذشته در «مسجد الزهرا» واقع غرب کابل، آن را جنایت ضد دینی و بشری خوانده است.

به گزارش خبرگزاری دید، در اعلامیه ارگ ریاست‌جمهوری آمده است که تروریستان با هدف قراردادن مساجد و گردهمای‌های سیاسی در تلاش‌اند تا در کنار جنایت، به تنش‌های قومی و سیاسی نیز دامن بزنند.

متن کامل اعلامیه ارگ:

« تروریستان به سلسله جنایات ضد دینی و بشری، شب گذشته نمازگزاران وعبادت ‌کنندگان را در مسجد الزهرا هدف حمله تروریستی قرار دادند که از اثر آن شماری از هموطنان عابد ما شهید و مجروح گردیدند. این جنایت‌کاران از اول ماه مبارک رمضان تاکنون باربار دست به جنایت‌های خونین زده و فاجعه بشری خلق کرده‌اند.

تروریستان با هدف قراردادن مساجد وگردهمای‌های سیاسی در تلاش‌اند تا در کنار جنایت به تنش‌های قومی و سیاسی نیز دامن بزنند. این رفتارها نشان می‌دهند که تروریزم؛ مرز، قوم، مذهب، زبان و سمت نمی‌شناسد، بلکه با هدف قراردادن اماکن مقدس و مردم عام، در صدد ایجاد فضای رعب و وحشت‌اند.

تروریستان باید بدانند که مردم افغانستان همواره به حیث ملت متحد و یک‌پارچه در کنارهم قرار دارند و این‌چنین اعمال خصمانه که خلاف همه موازین دینی و ارزشی است، نمی‌تواند به‌ هیچ عنوان به وحدت اقوام باهم برادر، روندهای سیاسی و مذهبی ملت افغانستان آسیب وارد کند.

رییس‌جمهور محمداشرف غنی، طی تماس‌های تیلفونی جداگانه با استاد محمد سرور دانش، معاون دوم رییس‌جمهور، استاد محمد محقق، معاون دوم ریاست اجرائیه و استاد محمد کریم خلیلی، رییس شورای عالی صلح، بابت رویداد تروریستی شب گذشته ابراز همدردی کرد.

رییس‌جمهور، به جنرال مراد علی مراد، معین ارشد امور امنیتی و محمد معصوم ستانکزی رییس عمومی امنیت ملی کشور دستور داده‌ است، تا تدابیر لازم امنیتی را جهت خاکسپاری شهدا و مراسم فاتحه روی‌دست گیرند و همچنان در تامین امنیت بیش‌تر اماکن عبادی تدابیر جدی اتخاذ کنند.

رییس‌جمهور کشور از قهرمانی و فداکاری سربازان پولیس بویژه سرباز شهیدی که شب گذشته باعث جلوگیری از یک فاجعه بزرگ‌تر شد، ستایش نموده و همچنان، شهادت الحاج رمضان حسین‌زاده یک‌تن از تجار خیر، ملی، شخصیت وطن‌دوست و خدمت‌گذار مردم را به خانواده و دوستان وی تسلیت عرض می‌دارد.

رییس‌جمهور اسلامی افغانستان، ضمن تاثر عمیق و ابراز تسلیت به خانواده‌های شهدای حادثه المناک تروریستی شب گذشته، به شهدا جنت فردوس و به مجروحین از بارگاه ایزد متعال آرزوی صحت‌مندی می‌نماید.»

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا