آخرین اخباراجتماعافغانستانسیاست

واکنش حامد کرزی به حمله تروریستی شب گذشته در کابل

رییس جمهور پیشین کشور در واکنش به حمله تروریستی شب گذشته در کابل، مذاکرات میان‌افغانی را یگانه راه‌حل ختم جنگ دانست.

رییس جمهور پیشین کشور در واکنش به حمله تروریستی شب گذشته در کابل، مذاکرات میان‌افغانی را یگانه راه‌حل ختم جنگ دانست.
به گزارش خبرگزاری دید، حامد کرزی رییس جمهور پیشین افغانستان حمله تروریستی بر مراسم عروسی در ناحیه ششم شهر کابل را که سبب شهادت و جراحت شماری زیادی از شهروندان کشور شد، محکوم کرد.
در اعلامیه‌ای که از سوی وی به نشر رسیده گفته شده است: دستان نحس دشمنان صلح و آرامش افغانستان را که می‌خواهند با ارتکاب همچو اعمال غیر انسانی به اهداف شوم شان برسند، در این جنایت ضد بشری دخیل است.
اعلامیه می‌افزاید: رییس جمهور پیشین همچنان ناکامی قوت‌هایی را باعث این جنایت می‌داند که تحت نام مبارزه با تروریزم به کشور ما آمدند ولی با گذشت سال‌ها و قربانی عظیم مردم افغانستان نه تنها که تروریزم محو نشد، بلکه بیش از پیش و با شدت بیشتر دامن‌گیر مردم ما گردید.
حامد کرزی یک بار دیگر با تأکید بر تقویت اتحاد و اتفاق میان مردم افغانستان، یگانه راه حل برای خاتمه جنگ و خونریزی در کشور و نجات خاک عزیز ما از حضور فتنه انگیز خارجی را رسیدن به صلح سرتاسری و دایمی در کشور از راه مذاکرات میان‌الافغانی و پروسه صلح به مالکیت افغان ها دانسته از حکومت افغانستان می‌خواهد تا برای نجات کشور و مردم ما همکاری و کوشش برای کامیابی پروسه صلح را افزایش دهد.
این در حالیست که در رویداد خونین شب گذشته در محفل عروسی در کابل ۶۳ تن کشته و ۱۸۲ تن دیگر زخمی شدند.
مسئولیت این رویداد را گروه تروریستی داعش بر عهده گرفته است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا