آخرین اخبارافغانستاناقتصاد و توسعهسیاست

وزارت خارجه امریکا از تلاش برای کمک ۳۰۰ میلیون دالری اضافی به افغانستان خبرداد

وزارت امور خارجه امریکا می‌گوید که تلاش دارد در همکاری با کانگرس ۳۰۰ میلیون دالر کمک غیرنظامی اضافی برای افغانستان در سال ۲۰۲۱ تهیه کند.


به گزارش خبرگزاری دید، وزارت امور خارجه ایالات متحده به تازگی در بیانیه‌ای گفته است که این وزارت تلاش دارد در همکاری با کانگرس ۳۰۰ میلیون دالر کمک اضافی دیگر به افغانستان در سال ۲۰۲۱ تهیه کند.
در بیانیه این وزارت آمده است: به عنوان بخشی از تعهد ما برای سرمایه‌گذاری و حمایت از مردم افغانستان، ما در حال همکاری با کانگرس هستیم تا حدود ۳۰۰ میلیون دالر کمک غیرنظامی اضافی برای افغانستان در سال ۲۰۲۱ از وزارت خارجه و آژانس توسعه بین‌المللی امریکا تهیه کنیم.
وزارت خارجه امریکا گفته است که این کمک به هدف دوام و توسعه دستاوردهای ۲۰ سال گذشته برای بهبود دسترسی به خدمات ضروری برای شهروندان افغانستان، تقویت اقتصاد، مبارزه با فساد، بهبود آموزش و صحت، توانمندسازی زنان و تقویت جامعه مدنی افغانستان صورت می‌گیرد.
بیانیه افزوده است: با آغاز خروج نیروهای امریکایی، ما از کمک‌ اقتصادی و ملکی برای توسعه صلح عادلانه و پایدار برای افغانستان و آینده روشن‌تر برای مردم این کشور استفاده خواهیم کرد.
گفتنی است که ایالات متحده قرار است تا ۱۱ سپتمبر تمام نیروهای خود را از افغانستان خارج کند.

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا