آخرین اخبارافغانستانسیاست

وزارت خارجه در واکنش به حمله خونین کابل، خواستار حمایت منطقه و جهان در مبارزه با تروریزم شد

وزارت امور خارجه کشور در واکنش به حمله تروریستی بر لیسه دخترانه سیدالشهدا در غرب کابل، از جامعه جهانی و کشورهای منطقه خواست در مبارزه با تروریزم از نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان حمایت همه‌جانبه کنند.


به گزارش خبرگزاری دید، وزارت امور خارجه کشور امروز یکشنبه(۱۹ ثور) در بیانیه‌ای ضمن محکوم نمودن حمله تروریستی بر لیسه دخترانه سیدالشهدا در غرب کابل، خواستار حمایت همه‌جانبه جامعه جهانی و کشورهای منطقه از دولت افغانستان در امر مبارزه با تروریزم شد.
محمد حنیف اتمر وزیر امور خارجه حملهٔ وحشیانه و تروریستی روز شنبه بر کودکان، نوجوانان و دانش‌آموزان لیسه سیدالشهد را در شهر کابل تکان‌دهنده، نابخشودنی و جنایت ضدبشری دانسته و آن را به شدیدترین الفاظ محکوم کرد.
آقای اتمر صحنهٔ دردناک کشتار جمعی کودکان‌ مکتب را وحشت‌انگیز خوانده، گفت: قتل عام کودکان بی‌گناه که به دنبال کسب علم بودند، جنایت جنگی فراتر از تصور است. من این عمل تروریستی وصف‌ناپذیر را محکوم می‌کنم و از جامعهٔ جهانی می‌خواهم در مبارزه و شکست دشمن مشترک ما، تروریزم، افغانستان را همراهی کنند.
وزارت امور خارجه در ادامه از جامعهٔ جهانی و کشورهای منطقه خواست تا دولت و مردم افغانستان را در مقابله با تروریزم همراهی نموده، از نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان در برابر تروریستان و گروه‌های جنایتکار و تبهکار، حمایت همه‌جانبه کنند.
گفتنی است که حمله خونین روز گذشته بر مکتب دخترانه در غرب کابل دست کم ۵۵ کشته و ۱۵۵ زخمی برجای گذاشت. تاکنون فرد یا گروهی مسئولیت آن را به دوش نگرفته است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا