آخرین اخبارافغانستانامنیت و حوادث

وزارت خارجه قتل معدنکاران در پاکستان را محکوم کرد

‏وزارت امور خارجه‌ کشور کشتار ده تن از کارگران معدن زغال‌سنگ را در ایالت بلوچستان پاکستان که هفت تن آنان شهروندان افغانستان هستند، محکوم کرد.

به گزارش خبرگزاری دید، وزارت امور خارجه کشور امروز دوشنبه(۱۵ جدی) با نشر اعلامیه‌ای قتل دست‌کم ١١ معدنکار را در ایالت بلوچستان پاکستان محکوم کرد و گفت در زمینه شناسایی عاملین این جنایت با حکومت پاکستان همکاری می‌کند.
در اعلامیه آمده است: وزارت امورخارجه جمهوری اسلامی افغانستان قتل بی‌رحمانه ده تن از کارگران معدن زغال‌سنگ در قریۀ «مچ» ولسوالی «بولان» ایالت بلوچستان پاکستان را که هفت نفر آنان شهروندان افغانستان‌اند، شدیداً محکوم نموده، مراتب دلجویی و تسلیت خود را به بازماندگان و اعضای خانواده‌های شهدای حادثه، ابراز می‌دارد.
بر بنیاد این اعلامیه، وزارت امور خارجه به جنرال‌ کنسولگری افغانستان در کویته و سفارت افغانستان در اسلام‌آباد وظیفه داده است تا ضمن کمک با خانواده‌های قربانیان، با دولت پاکستان در زمینۀ تکمیل تحقیقات در مورد این جنایت هولناک همکاری نموده، موضوع را الی شناسایی دقیق عاملان و تحقُق عدالت پیگیری کنند.
گفتنی است که روز یکشنبه دست‌کم ١١ تن از قوم اقلیت هزاره در ایالت بلوچستان پاکستان از سوی افراد مسلح ربوده شد و سپس تیرباران شدند.
گروه داعش مسئولیت این قتل عام را به دوش گرفته است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا