آخرین اخبارافغانستانپاکستانسیاست

وزارت خارجه: پاکستان علیه پناه‌گاه‌های تروریستان اقدام جدی کند

وزارت امور خارجه کشور در واکنش به اظهارات اخیر شاه محمود قریشی وزیر خارجه پاکستان در رابطه به افغانستان واکنش نشان داد و گفت تروریستان از پناه‌گاه‌های امن برخوردار هستند و از آن‌جا به افغانستان حمله می‌کنند.


به گزارش خبرگزاری دید، وزارت امور خارجه کشور امروز چهارشنبه(۲۰ اسد) در بیانیه‌ای گفت که تروریستان از پناهگاه‌های امن برخوردار هستند و از آن‌جا (پاکستان) پیوسته به افغانستان حمله می‌کنند.
شاه محمود قریشی وزیر خارجه پاکستان به تازگی گفته است که پاکستان مسئول ناکامی‌های دولت افغانستان در مبارزه با تروریزم نیست.
در بیانیه وزارت خارجه آمده است: تروریستان برخوردار از پناه‌گاه‌های امن هستند و از آن‌جا پیوسته افغانستان را مورد تهاجم و حمله قرار داده‌اند و توسط تروریست‌های منطقه‌ای حمایت می‌شوند.
وزارت خارجه افزود که خواست عمدهٔ دولت جمهوری اسلامی افغانستان طی دو دههٔ اخیر از دولت پاکستان این بوده است تا علیه پناه‌گاه‌های تروریستان در آن کشور اقدام جدی و ملموس نماید و راه‌های مواصلاتی و اکمالاتی طالبان و تروریستان هم‌پیمان این گروه را قطع کند.
بیانیه می‌افزاید که افغانستان متعهد به حل و فصل مسالمت‌آمیز بحران افغانستان بوده و به تعهدات خویش در این راستا پابند می‌باشد.
این وزارت در ادامه به عزم راسخ نیروهای امنیتی در مبارزه با طالبان تأکید کرده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا