آخرین اخبارافغانستانامنیت و حوادث

وزارت داخله ابلاغیه طالبان را در مورد مبارزه با جرایم در کابل «مسخره» خواند

وزارت امور داخله اعلامیه طالبان را مبنی بر مبارزه با جرایم در کابل یک اقدام تبلیغاتی این گروه برای جنگ روانی عنوان کرده و آن را مسخره خواند.

به گزارش خبرگزاری دید، وزارت داخله‌ ابلاغیه‌ گروه طالبان را در مورد اقدام در برابر دزدان و مجرمان در شهر کابل مسخره خوانده و می‌گوید که طالبان خود مجرم و تروریست هستند و نمی‌توانند ادعای مبارزه با مجرمان را کنند.
طارق آرین سخنگوی وزارت داخله گفته که ابلاغیه‌ طالبان یک بحث تبلیغاتی این گروه است و می‌خواهند که روان مردم را به نفع خودشان تغییر بدهند. او با تأکید گفت که مردم افغانستان دشمنان خود را می‌شناسند.
آقای آرین در عین حال گفت که مردم افغانستان در سروی‌های مختلف گفته‌اند که طالبان به جز کشتار مردم و این که به‌عنوان نوکران خاص یک کشور منطقه به نفع آن کشور کار کنند، دیگر هیچ کاری از دست‌شان ساخته نیست.
آرین تصریح کرد که طالبان در هزاران جرم مختلف از جمله قتل مردم بی‌گناه، اخاذی در شاه‌راه‌ها، قاچاق، سرقت جنایات جنگی و تخریب تأسیسات عام‌المنفعه دست دارند و «چطور می‌توانند ادعا کنند که در قسمت امنیت کمک می‌کنند».
سخنگوی وزارت داخله گفت که بارها در نشست‌های خبری واضح کرده است که شماری از مجرمان به مناطق تحت کنترول گروه طالبان فرار کرده و حتا صفوف جنگ این گروه را تقویت کرده‌اند.
گروه طالبان پیشتر در ابلاغیه‌ای گفته بود که پس از این با اعزام افرادش به شهر کابل، برای مقابله با دزدی در این شهر اقدام می‌کند.

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا